Engel

av (forfatter) og Lisa Vesterås (gjendikter).

Aschehoug 2008 Innbundet

Stephanie har ingen venner og føler at hun ikke passer inn noe sted. Englene begynner å forfølge Freya og hun må ta noen valg som får store konsekvenser. Disse to vennene blir knyttet sammen, ikke av egen vilje men av skjebnen.

Freya ser engler. Og hun snakker med dem. Det har hun gjort siden hun var ni, det er bare det at ingen tror henne. I mange år har hun vært ut og inn av diverse psykiatriske sykehus, og nå når hun er fjorten, tror både hun selv og familien at hun er «kommet over det». Men nei. Den svarte engelen Mestraal melder seg på banen, og barndommens engel Hestron kommer også tilbake.#11; Freya forstår etter hvert at det er ikke innbilning og drømmer alle disse englesynene. Hun må forholde seg til dem . og hun forstår at hun tilhører begge leire. Hun er både menneske og engel.#11; Engel er en bok om et ungt menneskes leting etter mening og identitet. Historien er mesterlig fortalt og er ikke minst svært spennende.
Cliff McNish har mottatt flere priser for sitt forfatterskap og er oversatt til så mye som atten språk. Han har hittil skrevet to trilogier og to enkeltstående bøker for barn og unge.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788203249884