Den siste tempelridder

av (forfatter) og Frank Lie (gjendikter).

Damm 2007 Heftet

Akko, 1291: En liten gruppe tempelriddere flykter ombord i skipet Tempelfalken mens den siste byen i Det hellige land blir inntatt av muslimske hærer.Tempelridderne har med seg et skrin som skal bringes til den franske stormesteren, men skipet kommer aldri fram. New York, vår tid: Fire ryttere kledd som tempelriddere stormer en utstilling av Vatikanets skatter i Metropolitan Museum of Art. Arkeologen Tess Chaykin og FBI-agent Sean Reilly virvles inn i jakten på et kodet dokument, som én mann vil gjøre alt for å få ut til offentligheten, og som andre vil gjøre alt for å hindre verden i kjennskap til. Dette er den første boka om Sean Reilly og Tess Chaykin.

"Raymond Khourys thriller Den siste tempelridder slår knockout på Dan Brown med en herlig cocktail av action, romantikk og religionshistorie iscenesatt i spektakulære omgivelser." - Politiken Den har tjent oss vel, denne myten om Kristus . Pave Leo X, 16. århundre
AKKO, 1291 - Mens den siste byen i Det hellige land ble inntatt av muslimske hærer flyktet en liten gruppe tempelriddere om bord i skipet Tempelfalken. De hadde med seg et skrin som det var uhyre viktig å bringe til den franske stormesteren. Skipet kom aldri fram.
NEW YORK, USA, VÅR TID - Fire ryttere kledd som tempelriddere stormer en utstilling av Vatikanets skatter i Metropolitan Museum of Art. Mens tre av ridderne stapper kostbarheter ned i sekker, er den fjerde bare interessert i å finne en gammel krypteringsmaskin. Da han endelig finner den, er det nesten som et hellig øyeblikk for ham.
Arkeologen Tess Chaykin og FBI-agent Sean Reilly virvles inn i jakten på et kodet dokument, som én mann vil gjøre alt for å få ut til offentligheten, og som andre vil ty til ytterligheter for å hindre verden å få kjennskap til.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788204136558

EAN 9788204136558

Genre Thriller Agenter og spioner

Omtalt sted New York Paris

En av mine favorittbøker gjennom tidene, kan kanskje være noe for deg å lese i påsken?

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

• "Ringen er sluttet" av Raymond Khoury
  • "Sjelenes bok" av Glenn Cooper
  • "Nedtelling mot null" av Ken Follett
  • "Den fjerde regelen" av Ian Caldwell
  • "Pompeii" av Robert Harris
  • "Portrett av en morder - Jack the Ripper - saken avsluttes" av Patricia Cornwell
  • "Edens hammer" av Ken Follett
  • "Monark" av C.J. Sansom