Sjelenes bok

av (forfatter) og Frank Lie (oversetter).

Schibsted 2011 Innbundet

Den syvende sønn av en fattig steinhogger i Vectis-klosteret på Isle of Wight ble født 7.7.777. I Biblioteket er alle mennesker oppført med fødsels- og dødsdag. Men det mangler en bok, og uten den mangler brikken for å forstå budskapet Bortenfor horisonten. Boken dukker opp på en auksjon i London mange år senere, og overvåkerne fra Biblioteket vil gjøre alt for å få den tilbake. Samtidig får FBI-agenten Will Piper oppdraget med å kjøpe boken for en samler. Dette er den andre boken om FBI-agent Will Piper.

Sjelenes bok - en gang brakte den storhet - nå bringer den redsel og død. Les den spennende oppfølgeren til De dødes bibliotek! De dødes bibliotek inneholder sjelebøker hvor alle menneskers fødsels- og dødsdag er nedtegnet fra tidenes morgen. Den unike boksamlingen befinner seg i amerikanernes varetekt i Nevada - i Area 51 dypt under jorden. Men boken for 1527, den mest ettertraktede av dem alle, er sporløst borte - inntil den plutselig dukker opp på en auksjon i London. Den tidligere FBI-agenten Will Piper blir trukket inn i jakten på klenodiet. Hva Nostradamus, Calvin og Shakespeare har med sjeleboken å gjøre, er en av de gåtene som Will må løse. Samtidig som han spør seg selv om det kanskje er best for menneskeheten å vite minst mulig om fremtiden ... Sagt om forrige bok, De dødes bibliotek: "Denne boken har alt, en forrykende historie, sprekt språk og levende sammensatte skikkelser i troverdige miljøet." Berit Kobro, VG

Forlag Schibsted

Serie Will Piper (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Jeg ble dratt rett inn i en spennende verden! Husker du følelsen du fikk som barn da du fant en spennende hemmelighet eller lette etter en magisk skatt? Vell, denne boken dro meg tilbake til disse følelsene. Boken er vanskelig å legge ifra seg, og byr på en fantastisk stemning som jeg ikke kunne få nok av! Jeg ble trist når boken tok slutt... Denne boken bør du lese!

glad jeg leste den første boken, "de dødes bibliotek" av samme forfatter, først. spennende og litt av ett scenario. dem som lever får se :-)

Store deler av boka var veldig spennende, og jeg ender opp med en 5er. Så selv om dette helt klart var en bra bok, likte jeg den første (De dødes bibliotek) en god del bedre. Men den nest i serien vil helt klart bli lest da jeg kommer over den!

Det er fornuftig å være forberedt på det uforutsette.

Har den siste tiden kommet over flere bøker som handler nettopp om bøker, det å være glad i bøker og alt bøkene kan gi/ bety for oss.
Mange av bøkene har jeg ikke lest enda, men har lyst å lese.
Kom gjerne med innspill på lignende bøker!

Mange titler som berører bøkenes verden

Flere lyst til å lese bøker.

Bøker

Bøker lest i august 2013

• "Bibliotekets voktere" av Glenn Cooper
  • "Kontrakt med Gud" av Juan Gómez-Jurado
  • "Oppstandelsen" av Steve Alten
  • "Blod og is" av Robert Masello
  • "Tegnet" av Raymond Khoury
  • "Krystallhodeskallen" av Manda Scott
  • "Alkymistens bok - tapperhet og frelse i krigsherjede Andalucía" av Adam Williams
  • "Arven fra Stonehenge" av Sam Christer
  • "Sanctus" av Simon Toyne