Hellig blod, hellig gral

av (forfatter), Richard Leigh (forfatter), Henry Lincoln (forfatter) og Per Holter-Andersen (gjendikter).

Bazar 2004 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Forfatterne har utforsket mysteriet ved Rennes-le-Chateau og prøver å avsløre hemmeligheten som har hvilt over denne lille byen i Frankrike. De ser nærmere på mysteriet rundt den hellige gral, Tempelridderne, og det skjulte selskap Prieure de Sion. Har stikkordregister og bibliografi.

Hellig Blod, Hellig Gral er en klassiker som har skapt furore verden over, en internasjonal bestselger som var hovedinspirasjonen for Dan Brown da han skrev Da Vinci-koden. Men ble han for inspirert? Dan Browns amerikanske forlag Random House blir nå saksøkt for plagiat av forfatterne av Hellig blod, hellig gral. 23. november utkom boken på Bazar og ble umiddelbart en bestselger med topplassering på listene.

Forlag Bazar

Utgivelsesår 2004

Den som drikker godt skal se Gud. Den som drikker alt i en slurk skal se Gud og Magdalena.

... i allefall i følge kritikerne i den britiske avisen Telegraph.

Det er ikke bare-bare å definere hva det er som skal til for å få kultstatus, men du kan jo lese litt mer hos Wikipedia.

Maria Magdalena har fanga interessa mi. Kven var ho eigentlig?
Etterkvart har eg funne fleire bøker om henne, både ved hjelp av nettet og biblioteket. (Er imponert over velviljen på biblioteket!!) Emnet er omfattande...... får kanskje aldri vite kven ho verkeleg var, sidan så mange har ytra så mange ulike teoriar.

Uthevet tekst

• "Den siste tempelridder" av Raymond Khoury
  • "Den fjerde regelen" av Ian Caldwell
  • "De åtte" av Katherine Neville
  • "Portrett av en morder - Jack the Ripper - saken avsluttes" av Patricia Cornwell
  • "Ringen er sluttet" av Raymond Khoury
  • "Historien om Europa 3 - 1800-1900" av Karsten Alnæs