Maria Magdalena - den elskede

av (forfatter) og Arne-Carsten Carlsen (oversetter).

Damm 2007 Heftet

Romanen forteller om Maria Magdalena og hennes liv. Hun blir tidlig klar over sitt særpreg og evner. En dag treffer hun Jesus, noen kaller ham Messias mens andre tar ham for en virkelighetsfjern drømmer. Dyp sympati og kjærlighet vokser frem mellom dem. Jesus vet hva som skal skje ham, og blir fulgt av Maria til Golgata. Forfatteren forteller også om menneskers levekår i et land fylt av religiøse og politiske motsetninger.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788204140630

EAN 9788204140630

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid Oldtiden

Omtalt person Maria Magdalena

Maria Magdalena

ei spesiell kvinne frå si tid

Svenske Marianne Fredriksson har gjort eit noko ambisiøst forsøk på å fortelje Maria Magdalena si historie, nesten for ambisiøst, kanskje? Den bibelske Maria frå Magdala har for meg framstått som litt mystisk, spesiell, interessant – ei kvinne som vart rekna som urein, og som likevel fekk ein plass saman med dei som følgde Jesus.
Eg såg verkeleg fram til boka, men må innrømme at eg vart litt skuffa.

Maria opplever at brutale romarar myrdar heile familien hennar. Til alt hell vert ho teken hand om av Leonidas, ein eldre mann som sørger for at ho skal få eit trygt tilvere hos Evfrosyne som styrer eit gledeshus. Her finn ho seg til rette, og lettlærd som ho er, meistrar ho etterkvart godt sitt nye tilvere. I vaksen alder får ho psykiske problem, vonde makter har teke bolig i henne, meiner dei.
Så kjem Jesus inn i livet hennar, med alt det fører med seg, og på nytt får ho store utfordringar – på godt og vondt.

Historia er for mange delvis kjend , men boka innfridde ikkje mine forventningar. Strukturen er etter mitt syn noko uryddig, slik at det ikkje alltid er like lett å få med seg samanhengen. Språkleg er den til tider svært prega av skrivestilen vi finn i Bibelen, kanskje naturlig nok, men som roman tapte den seg ved det. Litt for mange gonger lurte eg på kven snakkar – kvar er vi, etc. Skildringane av miljøet nådde heller ikkje opp hos meg. Så derfor vart det kar: tre.

Men – kvinnene på Jesu tid risikerte mykje:
Hun hadde ofte tenkt på det, hvor ubegripelig sterke de var, disse kvinnene som fulgte Jesus. De forlot ikke bare familiene sine, de brøt med hele tradisjonen sin, hele det jødiske samfunnet. (s 227)

Korrigert 14.03: Maria Magdalena har fanga interessa mi - har vore på Biblioteket som hjelper meg å skaffe meir litteratur......

En verden uten sprekker kan aldri eksistere bak murer.

Maria Magdalena har fanga interessa mi. Kven var ho eigentlig?
Etterkvart har eg funne fleire bøker om henne, både ved hjelp av nettet og biblioteket. (Er imponert over velviljen på biblioteket!!) Emnet er omfattande...... får kanskje aldri vite kven ho verkeleg var, sidan så mange har ytra så mange ulike teoriar.

"rått og råde"

Historiene om Maria Magdalena og Cleopatra har alltid fasinert meg. Jeg har vært oppslukt i disse to kvinnefigurene siden jeg var bitteliten. Følgelig har jeg da også kjøpt bøker som handler om dem (men ikke så veldig mange). Jeg blir veldig glad hvis det er noen bokelskere der ute som kan komme med gode tips til videre lesning!

• "Kains bok" av Marianne Fredriksson
  • "Noreas bok" av Marianne Fredriksson