Coffin road

av (forfatter) og Ragnhild Aasland Sekne (oversetter).

Goliat forl. 2018 Innbundet

Det står en forvirret mann på en forlatt strand på øya Harris i Hebridene. Han kan ikke huske hvem han er. Det eneste sporet til identiteten hans er et sammenbrettet kart over en sti ved navn «Coffin Road». Han har ingen anelse om hvor dette søket vil føre ham.

En etterforsker fra Lewis sitter ombord på en båt, med tankene fulle av tvil. Politietterforsker George Gunn vet at et lik har blitt funnet på en avsides klippe, 30 km fra land. Han er usikker på om han har det som trengs for å løse saken.

En tenåringsjente ligger på soverommet sitt i Edinburgh, desperat etter å finne sannheten om farens selvmord. To år senere, klarer Karen Fleming fortsatt ikke å akseptere at han ville forlate henne med vilje. Men hun vet ennå ikke om hemmeligheten hans.

Coffin Road følger tre farefulle reiser på vei til en og samme sannhet - og oppdagelsen av at ignoranse til slutt kan ta livet av oss alle. Boka er en frittstående fortelling fra forfatteren av den bestselgende «Lewis-trilogien».

Forlag Goliat forl.

Genre Krim

Omtalt sted Hebridene

Her er min omtale av Coffin Road. Linken fører til min bokblogg.

• "Blodroser" av Margie Orford
  • "Intuisjonisten" av Colson Whitehead
  • "Knokkelgraven" av Simon Kernick
  • "Jenta i den grønne kjolen" av Derek B. Miller
  • "Rød desember" av Frits De Bourg
  • "Salt Lane" av William Shaw