Brannsikker

la aldri din partner i stikken

av (forfatter) og David Åleskjær (oversetter).

Hermon 2010 Heftet

Som ung drømte Cathrine om å gifte seg med en kjærlig og modig brannmann. Drømmen ble oppfylt da hun møtte Caleb. Men etter syv år skranter ekteskapet. I det de forbereder seg på skilsmisse, blir Caleb utfordret av sin far til å prøve et 40 dagers eksperiment: "Våg å elske". Selv om han tviler på at det har noen hensikt, aksepterer Caleb utfordringen, mer for farens skyld enn for ekteskapet. Boka er romanversjonen av filmen "Fireproof". Med bilder fra filmen bak i boka.

I brennende bygninger lever kaptein Caleb Holt etter brannmenns æreskodeks: LA ALDRI DIN PARTNER I STIKKEN. Mens hjemme, i de døende glørne av hans ekteskap, lever han etter sine egne regler. Da hun vokste opp, drømte hans kone Cathrine alltid om å gifte seg med en kjærlig og modig brannmann ... akkurat som hennes far var. Nå, etter syv års ekteskap, lurer hun på når hun sluttet å være "bra nok". Utallige krangler og sinne gjør at de begge ønsker å gå videre til noe med litt mer gnist i seg. Idet de forbereder seg på skilsmisse, blir Caleb utfordret av sin far til å prøve et 40 dagers eksperiment: "Våg å elske". Selv om han tviler på at det har noen hensikt, aksepterer Caleb utfordringen, mer for farens skyld enn for ekteskapet. Full av spenning, humor og romantikk, vil denne romanen av Eric Wilson få deg til å le, og inspirere og utfordre deg.

Forlag Hermon

ISBN13 9788230207475

EAN 9788230207475

Genre Religiøs litteratur

<<Mamma, kan jeg gifte meg med pappa.>> <<Vil du?>> ler Joy. <<Cathrine, du kan ikke gifte deg med pappa. Han er min mann.>> <<Men når du er ferdig med å være gift, kan jeg få ham da?>> <<Beklager lille skatt.>> Joy småler. <<Vi skal være gift for alltid. Du må nok gife deg med en annen mann.>> <<Hvem da?>> <<Det vet vi ikke ennå. Men en dag...>> <<Kan jeg gå med hvit kjole og hvite hansker?>> <<Klart du kan det hvis du vil.>> <<Vi vil leve alle lykkelige våre dager?>> Ordene er ikke helt i riktig rekkefølge, men spørsmålet kommer fra hjertet. <<Ja,>> sier Joy. <<Hvis du gifter deg med noen som virkelig, virkelig elsker deg.>> <<Sånn som pappa?>> spør Cathrine. <<Ja. Sånn som pappa.>>

Brannsikker betyr ikke at det aldri vil bli noen brann, men at man vil være i stand til å takle det når den kommer

Guds plan var at ekteskapet skulle vare livet ut. Det er derfor du må holde dine løfter til Cathrine. Du må tigge Gud om å lære deg å være en god ektemann. Og ikke bare følg hjertet, for hjertet ditt kan bedras. Du må lede hjertet ditt.

"Min Jesus lever, derfor vil jeg leve" Bøker som har fulgt meg fra svarteste natta, og frem til og etter at jeg tok i mot Jesus i livet mitt. ...og plutselig skinte sola <3

• "Andre opptak" av Karen Kingsbury
  • "Skygger fra fortiden" av Karen Kingsbury