Bleak House

av (forfatter), Hablot K. Brown (forfatter) og Nicola Bradbury (editor).

Penguin (Non-Classics) 2006 Paperback

Kjøp bøker hos haugenbok.no Se på denne utgaven hos amazon.com

Forlag Penguin (Non-Classics)

Utgivelsesår 2006

Format Paperback

Språk Engelsk

You are so mysterious, are you drunk?

Det har i flere generasjoner vært bare et barn i Smallweed-familien. Små gamle menn og kvinner har det vært, men ikke noe barn, før mr. Smallweeds bestemor som ennu lever. blev åndsvak og gikk, for første gang i barndommen.

Hvor mange av disse 99 bøkene har du lest?

Er denne like aktuell i Norge, eller er det noen bøker i lista dere absolutt IKKE ville lest?

Det finnes utrolig mange bøker der ute som blir betraktet som klassikere, bøker en burde lese. Jeg har etterhvert innsett at jeg aldri kommer til å lese alle klassikerne hvis jeg samtidig skal prøve å holde tritt med bøkene som blir utgitt i dag.

Noen klassikere har jeg allerede lest (Stolthet og fordom, Overtalelse, Oliver Twist, David Copperfield, Tom Sawyer, Huckleberry Finn, Skatten på sjørøverøya, Alice i Eventyrland, Rebecca, Greven av Monte Cristo, Ringens Herre, Hobbiten, Narina-bøkene, Jane Eyre, Stormfulle Høyder osv.) og en del vil jeg lese. Denne lista blir en liste over klassikere jeg virkelig vil lese. Kanskje ikke nå, kanskje ikke i år, men en eller annen gang:)

Kom gjerne med forslag til bøker DU mener er klassikere, og som jeg burde lese. Det er kjekt med litt innputt. Og jeg har tross alt mange år forran meg på å lese bøkene på denne listen:)

Fra boken "1001 bøker du må lese før du dør". Jeg har et håp om å komme meg gjennom denne listen :-)

Kanskje det er noen andre der ute som prøver på det samme?

Jeg har delt boken opp i 4 lister. Dette er den andre - (dvs den andre del 1 siden en kun kan ha 100 bøker i en liste).

Flavorwire mener disse 50 bøkene er de beste britiske romanene fra det 19. århundret.

Disse bøkene ønsker jeg meg.

• "Little Dorrit" av Charles Dickens
  • "Martin Chuzzlewit" av Charles Dickens