"argue that the other side should not argue."
[the authors] expose how the Left exploits fake outrage
to silence their political opponents — in public, on social media,
at work, and even in homes.
You’ve felt it - and “End of Discussion” can help you fight it.
The political correctness born on college campuses has mutated into
a new hypersensitivity. It’s weaponized in Washington, D.C.
by a network of well-trained operatives, media, and politicians,
and proliferated throughout the country.
The new Puritans of the Left are quick to ban comedians and
commencement speakers alike for the sin of disagreeing with them.
They demand “safe spaces”
while making dissent increasingly dangerous for Americans.
( Goodreads )
The object is no longer to argue one’s own side of any issue
passionately, but to argue that the other side should not argue.”
( bokklubben )
..trying to convince half the country to shut up
is not the same as actually convincing them.
And yet, in its wake, the impulse to stifle and punish "incorrect"
viewpoints, and the "deplorables" who voice them, is alive and well.
It's a vicious and ironic cycle, especially in academia, where
dissenting speech is deemed dangerous and equated to violence --
while actual violence is justified to bully its proponents.
.. brilliant exposé of the left’s outrageous outrage over everything!
Free speech isn’t free. It must be fought for.
"Free speech isn't always pretty, but it's vital to the American way.
We have to make America talk again.
End of Discussion arms readers to find their voices and fight back
against the death of debate."
Hvis en som drikker alkohol blir straffet med åtti piskeslag
og en ugift ekteskapsbryter får hundre slag, eller hvis en
gift ekteskapsbryter - mann eller kvinne - blir stenet,
hører dere dem skrike opp om at dette er grusomme og
umenneskelige straffer som kommer av arabernes umenneskelighet.
Men det er tvertimot slik at straffelovens bestemmelser i Islam
kom for å hindre utukt, moralsk korrupsjon og vederstyggelighet
i et stort og vidstrakt land. Nå kan vi konstatere at den
moralske fordervelsen har nådd det punkt hvor våre unge går tapt
i den. Dette skjer fordi denne moralske fordervelsen er blitt
forsvart og forsynt med de nødvendige hjelpemidler.
/ /
..Det var derfor Islam bestemte seg for å opprette en utøvende
myndighet som iverksetter lovene. Det er lederen som iverksetter
lovene, og det var dette profeten .. gjorde..
Da han styrte var profeten.. ikke fornøyd med å overbringe og
fortolke lovene. Guds profet.. var selv lovens håndhever.
Han straffet, hugget av tyvens hånd, pisket og stenet og dømte
rettferdig. Til slike handlinger er det behov for en etterfølger.
..Det er her behovet oppstår for å danne et statsstyre og for å
opprette og organisere utøvende organer. Troen på [dette] er en
uløselig del av troen på styring. Å Anstrenge seg for å nå dette
målet, er et aspekt av troen på styring. (...)
Skriv om og utbre Islams lover, skjul dem ikke. Lov at dere skal
anvende islamsk styre, stol på dere selv og vær trygge på å vinne
seier.
..men var ikke profeten, måtte Guds bønner være med ham,
en politiker! Er det noe skammelig i å være en politiker?
Fiendens agenter og lakeier kommer med alt dette for å
holde dere unna politikk og samfunnsspørsmål. De vil hindre at
dere slåss mot dem som er eksperter på forræderi og tyranni,
slik at de ka ha frie hender, gjøre som de lyster og plyndre som
de vil uten å bli hindret eller kritisert for det.
..Troen på at Islam bare gjelder for et avgrenset tidsrom og på et
bestemt sted, strider mot Islams lære på vesentlige punkter.
[Muhammeds lover] må ikke settes ut av kraft. Hans lære må ikke
forsømmes, avstraffelse må ikke innstilles, innkreving av skatter
må ikke opphøre, og forsvaret av muslimene og deres landområder
må ikke oppgis.
( fulltekst )
Bakere som ikke bryr seg med brød?
..undersøkelser.. tyder på at det faktisk er de som tar troen
sin mest alvorlig, som forlater dagens kirker. ..
Trekker institusjonalisert religion stadig mer i 'moderne'-
liberal retning?
Det ser ut til at mange kirker i Vesten.. er i ferd med å
bli "politisk korrekte klubber" og ikke steder for åndelig
fokus. Medlemmer mister interessen i takt med at budskapet
utvannes.
Religionsfiendtlig elite og akademisk etablissements press på
å devaluere kristendommen, vises i kirkestatistikkene, men
befolkningen forblir religiøse. Selv det å ta kontroll over
kirkene og politisere dem, 'hjalp' altså ikke.
..omtrent 80 prosent av europeerne kaller seg kristne. Det er
riktignok ned ca 10 pp. fra 1991, men troen på en åndelig
verden er bemerkelsesverdig stabil.
Hvorfor kommer da ikke flere til kirke? Nedgangen kan meget
vel skyldes at folk ikke føler at der er åndelig føde å få
lenger. Hvor lenge vil du fortsette å gå innom bakeren hvis
han ikke har brød å tilby? ..
I dagens politisk korrigerte kirker presenteres Jesus som en
karikert ullen, mild og søt nisse som aldri krever grenser,
disiplin, avholdenhet, dannelse eller tålmodighet for noe.
Passiviteten hos politiserte og kompromitterte biskoper kan
vise at de er likegyldige til avkristningen. Ellers ville vi
ha hørt stemmene deres høyt og tydelig. Men stillheten er bare
øredøvende. Tomme kirkebenker bekymrer ikke det minste.
Det messes om at Jesus ba oss 'vende det andre kinn til', og
vi får det utlagt som at vi må finne oss i hva som helst. ..
Mange kristne finner kirkene lite nyttige -- vakre bygninger,
men så tømt for åndelig verdi, energi. Man føler på at 'moderne'
kristendom er avskåret fra sine gamle røtter, og i ferd med å
bli en humanistisk blandkult.
Josh Packard og Asleigh Hope fastslår i 'Church Refugees' at
møtefrafallet ikke skyldes at vante kirkegjengere er blitt
ikke-troende: Tvert imot er det ofte de mest troende som må
bryte opp og forlate kirken.
Veksten i "ikke-kirkelige" kristne som er ferdige med
"organisert, politisert religion" sees som en trend over hele
Vesten.
Unntaket er det afrikansk-amerikanske samfunnet, der trenden
later til å gå i motsatt retning, noe som gjør dette segmentet
spesielt interessant.
/
"Det 'totalitære demokrati' gjør slutt på folkenes frihet" -
samtale i Herland Report TV >
“Only one reliable force stands in the way of the power of
the strong over the weak.
Only one reliable force forms the foundation of the concept
of the rule of law.
Only one reliable force restrains the hand of the man of power.
And, in an age of power-worship, the Christian religion has
become the principal obstacle to the desire of
earthly utopians for absolute power.”
― Peter Hitchens (antiteist-misjonær Christopher Hitchens lillebror)
P.Hitchens i 'avvæpnende' personlig samtale om temaet >
( de kommer til bokens tema fra ca. halvveis i møtet - verd å høre )
by the way, episodene omtales mer detaljert hos JerusalemPost.com :
PA PRESIDENT ABBAS: WE SHALL ENTER JERUSALEM — MILLIONS OF FIGHTERS!
og statslederens ydmyke tale i video her --
I stedet for å holde fast ved kravene om at offentlig debatt
skal være rasjonell
og bygge på kvalifisert kunnskap og undersøkende journalistikk,
tillates det [i pressemedia,] og oppmuntres til
personangrep, ærekrenkelser
og karakterdrap for å "vinne debatten".
Stadig klages det over mangelen på folkeskikk i sosiale media
og web-kommentarfelter i avisene.
Men når man ser hvordan redaktører i toneangivende media
gang på gang velger å fremstå som mobbeledere
i stedet for å fremme debatter basert på fakta og konkretisering,
legitimeres mobbing dermed sosialt som debatteknikk.
Dette oppfatter befolkningen,
og sosiale media fylles av de samme utonene.
Journalistikk handlet opprinnelig om å finne fakta i en sak
og presentere dem så objektivt som mulig.
Journalisten skulle ikke diktere for leseren hva han eller hun
skulle mene om dagsaktuelle spørsmål.
Jo flere perspektiver som kom på bordet, jo enklere skulle det
bli å danne seg et helhetsbilde.
bare fordi jeg sa det jeg tenkte
Er det noen rettskyndige her som kan oppklare:
Hvor mange piskeslag kan man bli idømt
på et vennlig norsk samtaleforum
for u-underkastet kritikk av Sharia ?
Du ytrer deg nå på en gammel og omfattende diskusjon om en faglig debattbok,
nemlig denne >
og vil problematisere om det er 'relatert til litteratur' ??
Det virker som et rop om at debattbøker aldri må debatteres,
og ikke noen realforhold eller historiske forhold som kan ha vært
berørt i en debattbok ? ? ?
Er dette hva du ønsker å kommunisere?
Nettstedets skjema for å starte diskusjoner
har tre avdelinger: Om litt av hvert, Om bøker, og om nettstedet.
Siterer skjemaet:
"Start en diskusjon om litt av hvert
Her kan du snakke om løst og fast, vær og vind og litt av hvert."
Litt av hvert-diskusjonene har svært ofte vist seg å handle om bøker,
de også.
Det har pussig nok aldri vært påtalt som uegnet møteuorden.
Men det er nok heller ikke grunnlovfestet at 'Litt av hvert'
alltid må bestå i bare emneløst blabla chit chat..
det var neppe noe påbud som Eidsvollsmennene fant vesentlig.
Hva er din mening om meningspolitiets oppgave?
jeg sa det litt krasst for å advare, siden ytringen ser ut til å
slutte seg til endel tidligere rop om at andres frihet
må beskjæres -
jeg ser ikke det vennlige eller åpne i det?
Men det er utbredt 'tankegnag'.
En tidsriktig mytologi som har lansert at 'å ytre meninger er vold!'
Den pasientgjør oss alle - ooh så skjøre stakkars skapninger vi er,
beskytt oss mot bevisstgjøring, farlighet..
Ikke blir vi mindre nevrotiske av de flittig oppførte
skytedramaer, terror og voldsepisoder
som liksom er meningsytringer og kanskje kan 'radikalisere' oss -
"sånn kan vi bli" hvis vi gransker for mye og 'gjør oss bevisste'
hvem vil vel bli beskyldt for å være bevisst, eller radikal?
Diktaturets grammatikk er såpass enkel som: "De Andres frihet må inndras".
vi ser at du er ivrig tilhenger av diktatur, aller helst av den
ordning at akkurat du skal få diktere hva ingen andre deltakere
skal ha 'lov til' å samtale om.
Fin måte å få venner på.
En regner med at du ikke vil trenge så avansert 'Valgomat' for å
kunne finne et land og politisk regime som vil passe akkurat deg:
et solid flertall av alle klodens 'nasjoner' har 'valgt' diktaturet
som styreform, og har
solid militante, undertrykkende regjerende maktapparater
med den oppgave å overvåke at ingen blander seg inn i den fastsatte
'Politikk' eller bekjentgjør straffbare meninger om hvordan verden
er å oppfatte, og hvordan ansvar og frihet er fordelt.
Du vil sikkert gjerne bo i et land der myndighetene støtter akkurat
ditt syn på slike frihetsspørsmål ?
Du kunne søke deg til Kina, som har NULL toleranse for ikke-godkjente
synspunkter på styre, ideologi og virkelighetsoppfatning.
De tillater deg naturligvis ikke å se på 'vestlige' internett-tilbud
som dette du ser på nå.
Men det skal du vel ikke savne?
hr Ramadan får noe rammere spørsmål i denne debattvideoen , der han møter
en Christopher Hitchens , rent nyttig å høre :
/
Den som forstår de typiske filosofi-metodiske grunnholdninger, får gjerne
analysere hvor R står? Han er da visst kraftig liberal og ny-syntetisk
overfor sitt gitte kildetekst-grunnlag og etablerte tradisjoner.
Som religions-nydiktere trolig er nødt til ..
Hva mer? eksistensialisme, vi må 'lage' oss alt innholdet selv --
og faktisk velte den tradisjonsbundne oppfatning, 'resist' ..
men reformatorer blir i lengden ansatt som cheerleaders for det gamle regimet
de trodde de hadde fullgjort oppgjøret med?
Tror han at egen påstått dypere innsikt kan reversere kult-ekstremismen, skulle
han helst konsultere Hannah Arendt om ondskapens robust funksjonelle banalitet ?
Spørs om han liker presise spørsmål..
eller hvorfor er han ikke heller rettfram blitt kritisk ex-underkastet,
ex-muslim? ...et vel etablert brorskap by now.
En rutinert kortblander, fra en replikkrunde til neste. Ikke helt lett å
'dekode' - men kan påkostes et forsøk.
"Naturligvis er en liten tegning 'en trussel mot den
globale sikkerheten og stabiliteten. Intet mindre. > '"
Ordner vi spørsmålene i naturgitt rekkefølge, kan jobben bli enklere.
'Non Seqvitur' er så hedersgjest ved akademiske bord...
Vår 'norske' Jan Guillou kan ha truffet godt som religions-psykoanalytiker, >
attåt!
.. og kan Hitchens ha lest litt V.Selbekk ?
Emnet videre drøftet,
U-samtale med Erik Selle: how can people manage to think for themselves ?
" But in Western countries, there are animal rights.
In Australia they take care of frogs.... Look upon us as frogs,
we'll accept that — just protect us so we can stay in our land."
— Metropolitan Nicodemus, the Syriac Orthodox archbishop of Mosul
Convert, pay or die. That was the "choice" the Islamic State (ISIS) gave
to Christians in Mosul, then Iraq's third-largest city: either embrace Islam,
submit to a religious tax or face the sword.
"Threats to pandas cause more emotion"
than threats to the extinction of the Christians in the Middle East.
— Amin Maalouf, French-Lebanese author, Le Temps.
Demokratisk formynderstat?
Maktelitens kontroll over befolkningen i 'demokratiske' land
er et problem tatt opp av mange: I 1944 skrev Friedrich von
Hayek, en av 1900-tallets mest innflytelsesrike økonomer, en
bok med titelen 'The Road to Serfdom' . Her beskrives behovet
for motstand mot elitenes makt over folket.
Hayek var overbevist om at det var maktpåliggende å opprett-
holde individets rett til personlig valgfrihet for å unngå
maktmisbruk. Boken vakte sterk interesse ettersom den beskrev
en annen løsning på problemet med maktmisbruk enn den
tidligere marxistiske modellen som foreskrev en sterk stat..
Oppsummert hevder Hayek at et sosialistisk / sosialdemokratisk
styresett før eller senere vil ende opp som en totalitær
formynderstat som kveler den enkeltes frihet. Der disse styre-
former utvikler seg, vil eliten gripe makten og utvikle en
stadig mer sentralisert autoritet. Hayek levde mens nasjonal-
sosialismen / nazismen vokste frem i Tyskland.
Han så hvilket grep den hadde på folket, den sterke propaganda,
dens frykt- og konsensuskultur, nedstrupingen av
intellektuelles frihet, individets fritakelse fra personlig
ansvar
og den åpenlyse hets og forfølgelse mot politiske dissidenter
som våget bryte med den rådende 'virkelighetsoppfatningen'.
Hayeks hovedpoeng er at borgernes økonomiske og personlige
frihet skal danne en garanti mot "krefter som omformer
samfunnet i totalitær retning".
Han siterer Leon Trotsky som treffende påpeker at i et land
der staten er eneste arbeidsgiver, vil motstand mot regimet
være ensbetydende med å sulte.
'Den som ikke adlyder staten. får heller ikke spise'.
Det er ikke lett å være kritisk frittenkende intellektuell i
et slikt miljø. Skriver forskeren en artikkel som stats-
byråkratiet ikke liker, kalles han inn på rektorens kontor.
Hvordan skal han kunne fortsette sitt arbeid ved universitetet
hvis han er ulydig mot den 'rådende oppfatningen'? Neste gang
han søker om forskningsmidler får han avslag. Deretter beskjed
om at midlene til hans stilling snart inndras. Dette høres
altfor velkjent ut for mange, litt etter litt blir de tvunget
til å innse at akademikeres mål idag stort sett er å skrive
artikler som understøtter og opprettholder rådende takegang.
Akademikerens rolle er i stor grad å videreformidle den politisk
korrekte narrativen. Bryter han med dette diktat, er hans
anseelse straks truet.
Det samme skjer med stadig flere journalister. Skriver man en
artikkel, f.eks om utenrikspolitiske tema, fra en litt annen
vinkel enn hva 'ledende' amerikanske aviser reflekterer, blir
forfatteren raskt kalt inn på teppet, møtt med kritikk.
Hans 'egne' stiller seg nå kritisk til ham, brått uteblir
invitasjoner, praten stilner når han kommer inn i rommet.
Det sosiale pressets tyranni setter inn og mannen isoleres.
Konsensuspresset truer ham med utestengelse fra fellesskapet
dersom han ikke straks kommer tilbake til det ønskede:
Å stanse all kritisk tenkning og gjenoppta sin rolle som
mikrofonstativ for makta, formidler av maktelitens ensidige
perspektiv.
Journalister er fullt klar over dette totalitære fenomenet
som praktiseres bredt i våre demokratier, kontrollen er ikke
engang diskret. Det har blitt enkelt å beskjære tankefriheten
i Vestens demokratier. Vi har sett det før i historien,
spesielt sent på 1930-tallet både i Tyskland og Russland.
da regner jeg med at det først og fremst er for deg at fotball-
kampen er obligatorisk, så jeg ikke blir nødt til å møte med
stort humør for å hylde noen bestemt favoritt
( eller favorittdommer, hylder man disse iblant?)
Det med minelagte baner (tribuner?) høres for ørkenkrigersk ut?
Bare mot 'slett spill' setter man vel inn gode personellminer..
Er det ikke litt underlig hvor mange meningsbærere
som spontant vet at de innehar fasiten til alle diskusjoner?
selv lar jeg min hedrede far få slippe å delta her..
de opptrer ikke så awestruck til hans akademiske vita likevel
'Frihet' som retten til å bifalle det politisk korrekte:
Toleranse må innebære retten til å være uenig.
Dypt uenige parter kan diskutere med høy temperatur, men like
fullt med toleranse og rasjonelle argumenter relevante for
emnet som drøftes. Man vil lytte oppriktig til hverandre,
fordi man kan ha utbytte av å se verden fra et annet perspektiv
enn det man kom fra. Men man trenger ikke å bli enige til slutt.
Habermas fremholder at dersom den offentlige debatt skal være
produktiv, må argumentene være rasjonelle og kunnskapsbaserte.
Fakta bør avgjøre, ikke debattantenes dyktighet i hersketeknikk,
retorikk og sjikanering.
/ /
..at stadig flere amerikanere kjenner på en snikende, selvpålagt
sensur rundt emner der egne oppfatninger bryter med det
politisk korrekte nyhetsbildet.
De registrerer at de velger å tie for å unngå den sosiale
trakasseringen som følger der man oppfattes som 'fiende' av
systemet.
De radikale kreftene som straks angriper enhver som ymter meninger
som bryter med de politisk 'korrekte', finnes overalt --
i selskaper og familiefester, på universiteter og så definitivt
overalt i media.
Folk føler på frykten hvor de enn er.
Dr P C Roberts hevder at denne typen struktur minner langt mer om
nazismens Tredje Rike enn et fritt demokrati. Tausheten skriver
seg ikke fra normal sunn selvrefleksjon, men av ren og skjær
frykt for autoritetene.
..'Enveis-toleranse', situasjonen der en ydmykhet kreves av den
ene parten, mens den andre ikke behøver å yte slik respekt.
Begrepet toleranse mister dermed sin betydning og blir til et
politisk middel til å kvele opposisjon.
Å stemple noen som intolerant er blitt et effektivt våpen.
"Jeg føler meg krenket av det DU sier", heter det - og betyr at
meningsytreren må "vise respekt" og straks avstå fra sitt argument.
"Respekt" blir retten til å uttale seg på en slik måte at de
ekstreme kan godkjenne det.
Å komme med andre meninger eller forsvare borttrengte minoriteter,
oppviser dermed "liten respekt".
"Toleranse"-begrepene er dermed så smalt definert at det vil kvele
mangfoldet og den frie tanke.
..Gutfeld kommer med en rekke eksempler, blant annet det underlige
fenomenet at enhver som var kritisk til '0bamacare' eller illegal
innvandring til USA, automatisk var stemplet som rasist. I samme
kategori havnet raskt de som protesterte mot en moské på Ground
Zero. Han hevder at vi har skapt oss en panisk tilværelse full av
oppdiktede anklager og fabrikert indignasjon, der vi påberoper oss
å være støtt og krenket av å møte andres meninger.
Tidligere dødspunk-vokalist i bandet Turbonegro, Hans-Erik Dyvik
Husby omtaler betegnelsen 'kristofobi' -- forestillingen om at man
kan sjikanere en kristen så grovt man bare ønsker, men overhodet
ikke gjøre det samme med en homofil, en kvinne eller en jøde.
..Kristne.. i USA er svært bekymret for mulighetene til å kunne
utøve sin tro på en arbeidsplass, uten å bli trakassert.
Spør lege og FN-arbeider Gro Harlem Brundtland, som
ble strålingssyk og måtte slutte i jobben,
om hun bare er overtroisk, psykiatrisk eller upassende
mistenksom til verdens rent filantropisk innstilte giga
industri-pengemakter ?
eller hamstere som dør på løpende bånd, i dyrebutikker
som måtte pådyttes strømmålere med rabiat strålings-
hygienisk atferd (du har vel fått en slik presang selv?)
Smågnagerne hadde vel bare forlest seg på naturromantikk,
og trodde skadelig planlegging kunne eksistere som
et mulig historisk fenomen?
Elektromagnetisk stråling er fysikk og kan rel. enkelt
måles med instrumenter fra lommeformat av.
Strålimgens biologiske effekter er klarlagt og inngår
dertil i siviliserte lands pensum i legeopplæring.
Men 'legfolk' må nok jobbe endel for å granske seg inn i
disse faglige resultatene - ellers må de møte et digert
dilemma for hva de vel begrunnet kan regne for sant og
troverdig i verdens krigskaos over hva som skal være
urokkelig viten, og hva som kan være skadelig listighet
eller "moralsk defekte" 'nyheter'.
Se teleforsker Flydal svare Tjomlid , ikke så imponert..
"Alternativ behandling"?
E.FLydal byr ikke på noe som fjernt kan ligne:
'terapien' leveres nok i helhet av giga-industrien.
"Extremely harmful and incredibly close to weapon technology "
"Symptomene dine er ikke vitenskapelig holdbare":
Mobil-5G bransjen vil konfirmere journalister i
alle land: Tilbakevis alle bekymringer som ukyndig
spekulasjon og gnål.
"Unngå omtale, tilbakevis bekymringene!"
..bransjen valser fram – trass i alle advarsler.
( les hos E. Flydal )
Fakta har lite å gjøre i 'tidens debatt'
serveres det:
"«Husk at å bare presentere fakta vil aldri være nok
til å overbevise noen mennesker.
Grunnen til dette er
at det allerede har forekommet mange usanne påstander
om et stort antall miljø- og helseproblemer fra
funksjonærer, vitenskapsmenn og til og med lovgivere»
javel, et lite 'bransjeråd' vil holde dom over
kompetente forskere og fakta-interesserte politikere ..
debatt er avlegs, her gjelder det å styre hordene ?
Hva må gjøres med slike ukyndige fakta som kommer på bordet..
"GSMA legger vekt på at PR-rådgivere bør «arbeide på
en positiv måte med media». En anbefalt måte er
å «få publisert sponset innhold i lokale aviser
som gjør at planene blir beskrevet på en mer positiv måte
enn ellers ville ha skjedd».
Det siste er en ren oppfordring til kjøpt medieomtale –
altså korrupsjon av journalister og medier,
men kan kanskje bidra til å forklare noen av de naive,
positive og uinformerte medieomtalene vi har sett
både i norsk og internasjonal presse,
der bransjeargumentasjon og irrelevante opplysninger
er slukt med søkke og snøre.
Selve brosjyren kan du laste ned .."