Ingen lesedato
Favoritt!
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
A stunning collection of essays by the author of WHAT I LOVED, in which she addresses many of the themes explored in her novels - identity, sexual attraction, relationships, family, mental illness, the power of the imagination, a sense of belonging and mortality. In three cases, she focuses on the novels of other writers - Dickens, James and Fitzgerald. She also refers to her own novels, affording an unusual insight into their creation. Whatever her topic, her approach is unaffected, intimate and conversational, inviting us both to share her thoughts and reflect on our own views and ideas.
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9780340839782
EAN 9780340839782
Genre Personlige beretninger
Språk Engelsk
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Som bokleser er jeg overbevist om at ord har en nærmest magisk kraft til å generere ikke bare flere ord, men flyktige bilder, sinnsstemninger og minner
Jeg hadde aldri sett noe som lignet på New York, og i alt det nye lå løftene om min fremtid: Et liv spekket med alle de erfaringene jeg higet etter å gjøre - innen kjærlighet, storbyliv, intellektualitet. Når jeg tenker tilbake på den tiden, tror jeg det var måten jeg definerte mine "store forventninger" på som reddet meg fra skuffelser. Jeg nærte helt ærlig talt ingen konvensjonelle tanker om å finne trygghet eller lykke. Selv når jeg var "lykkelig" på dette stadiet i mitt liv, var det ikke fordi jeg forventet det. Slikt hørte til hos mindre romantiske personer enn jeg. Jeg forventet ikke å bli rik, mett eller likt av alle. Jeg ville leve dypt og helt ut, forsyne meg av alt byen måtte ha å by meg, og selv om dette skulle påføre meg en og annen følelsesmesige rystelse, kanskje til og med sjokk, hvis det skulle innebære dårlige, og kanskje bare sjeldne måltider, hvis det skulle bety en seig strøm av fæle jobber, så la det skje.
Writing fiction is like remembering what never happened. It mimics memory without being memory.