Ut av psykopatens grep

hvordan komme fri fra helsefarlige mennesker

av (forfatter) og Inger Wesche (forfatter).

Aschehoug 2008 Innbundet

Boken handler om psykopatens ofre, hvordan det oppleves å være i en psykopats makt, og hva man konkret kan gjøre for å komme ut av den vanskelige situasjonen. Forfatterne tar også opp barns situasjon og hvilke konsekvenser en psykopats adferd kan få for dem, mobbing og psykisk vold i arbeidslivet, og hvilken rolle den tredje part i form av hjelpeapparat og andre utenforstående spiller. Bak i boken er en liste over aktuelle hjelpeinstanser. Har litteraturliste.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788203235788

EAN 9788203235788

Mange ofre føler at psykopaten har tatt bolig i dem, slik at de selv har overtatt den negative stemmen som fordømmer og krenker. De er blitt en overgriper overfor seg selv. Noen betegner denne stemmen som en svært aktiv sabotør i livet sitt, og de sliter i årevis med å bli kvitt den.

Du kan ikke gjerde inn og få slutt på overgripers ondskap. Du kan gjerde inn deg selv, for å kunne leve i godhet og kjærlighet til deg selv.

Når du lever et godt liv som den du er, har du vunnet krigen mot overgripers ondskap. Retten til menneskeverd er også retten til å tenke godt om seg selv! Husk Eleanor Roosevelts ord: "Ingen kan få deg til å føle deg mindreverdig uten ditt samtykke"

Bøker jeg har lest.

• "Frisk og kronisk syk - et psykologisk perspektiv på kronisk sykdom" av Elin Fjerstad
  • "Når livet vender vrangsida ut - veier ut av krise og utbrenthet" av Berit Waal
  • "Hverdagens skjulte ondskap - psykisk vold og mobbing" av Marie-France Hirigoyen
  • "Overgrep - søkelys på psykiatrien" av Gro Hillestad Thune
  • "En veldig kort historie om nesten alt" av Bill Bryson
  • "Etter alt jeg har gjort for deg - emosjonell utpressing" av Susan Forward
  • "Huden - alt om vårt største organ" av Yael Adler
  • "Rose - en historie fra virkeligheten" av Paal-André Grinderud
  • "Ut av dine foreldres grep - slik leger du følelsesmessige sår fra barndommen" av Susan Forward
  • "I helvetes forgård - mitt liv med en psykopat" av Michele Weldon
  • "Psykopat? - historier fra virkeligheten" av Lisbeth F. Brudal