Etter alt jeg har gjort for deg

emosjonell utpressing

av (forfatter) og Donna Frazier (medforfatter).

Gyldendal 2001 Innbundet

Forfatteren analyserer hva som skjer i ulike forhold som er preget av emosjonell utpressing. Gjennom konkrete eksempler viser hun hva som kjennetegner forholdene, og gjør den som utsettes for emosjonell utpressing i stand til å kjenne igjen metodene og slå tilbake. Forfatteren skisserer konkrete skritt man kan ta for å bryte ut av utpressingssirkelen.

Utgivelsesår 2001

ISBN13 9788205298248

EAN 9788205298248

Vi ønsker å stole på den andre i stedet for å innse at han eller hun manipulerer oss ved å stemple oss på en måte som gir oss en følelse av skam og utilstrekkelighet.

Av og til forteller kroppen sannheter som hjernen ikke vil si oss. Vi påstår kanskje at vi ikke er engstelige, for så å oppdage at vi bader i svette. " Neida, det er ingenting i veien, men hvorfor knyter det seg i magen min ?". Kroppens reaksjoner skjærer gjennom all fornektelse og rasjonalisering, og den lyver ikke.

Det er ingen tvil om at vi alle er merket av vår fortid.

Ingen er så velartikulerte eller frie for angst at de alltid vil komme på nøyaktig de riktige ordene for å parere en annen persons press og trusler. Vær vennlig og overbærende med deg selv. Mens du arbeider deg oppover dette fjellet av forandring, vil du antakelig gløtte opp og tenke: "Himmel, er det så langt igjen ennå !". Men snu deg et øyeblikk den andre veien, og se ned på det stedet du startet. Da vil du se hvor langt du har kommet.

Jeg tror fullt og fast at stresset og spenningene som følelsesmessig utpressing føler med seg, kan gi seg utslag i fysiske symptomer når alle andre kanaler de kan uttrykkes gjennom er blokkert eller ute av drift.

• "Energityver - i familien, i forholdet og på jobben" av Ingalill Roos
  • "Sjømat - sjømatoppskriftene du bare må ha" av Kathy Knudsen
  • "Ut av psykopatens grep - hvordan komme fri fra helsefarlige mennesker" av Aud Dalsegg
  • "Sjarmør og tyrann - et innsyn i psykopatenes og ofrenes verden" av Alv A. Dahl
  • "Krev din rett! - om kvinner og islam" av Ayaan Hirsi Ali
  • "Den store vegetar kokeboken" av Susan Tomnay