Tyskerungen ; Havfruen

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2012 Heftet

Tyskerungen: I morens gamle kiste på loftet finner Erica Falck en tysk medalje fra andre verdenskrig, morens dagbøker og en blodflekkete barnegenser. Hun tar kontakt med en pensjonert historielærer for å få vite mer om nazismen. Han vil ikke fortelle så mye, og blir funnet drept etter kort tid. Erica bestemmer seg for å lese dagbøkene, og kommer over dype familiehemmeligheter. Dette er den femte romanen om Patrik Hedström og Erica Falck. Havfruen: Magnus Kjellner blir funnet fastfrossen under isen, med merker etter vold. En av vennene hans, Christian Thydell, har fått anonyme trusselbrev. Patrik aner at det finnes en sammenheng mellom brevene og drapet på Magnus, og at sporene fører bakover i tiden. Dette er den sjette boka om Erica og Patrik.

Den femte og sjette krimromanen med Erica Falck og Patrik Hedström i ett bind

TYSKERUNGENErica Falck finner en tysk medalje fra andre verdenskrig i en gammel kiste på loftet ? sammen med morens dagbøker og en liten barnegenser med flekker av blod. Hvorfor har moren tatt vare på medaljen, og hvem tilhørte genseren? For å få svar på noen av spørsmålene sine kontakter Erica en pensjonert historielærer som har spesialisert seg på nazismen, og ikke lenge etter blir han funnet død.
HAVFRUENMagnus Kjellner, lykkelig gift og far til to, forsvinner sporløst i Fjällbacka. Tre måneder senere blir han funnet fastfrossen under isen, med merker etter vold. Det blir dessuten kjent at en av vennene hans, Christian Thydell, i mer enn ett år har fått anonyme trusselbrev. Erica Falck og Patrik Hedström aner at det finnes en sammenheng mellom de to sakene.

ISBN13 9788205425873

EAN 9788205425873

Serier Gyldendal krim Patrik Hedström og Erica Falck (5-6)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige