Svanemordet

Cappelen Damm 2021 Heftet

Utgivelsesår 2021

ISBN13 9788202704131

EAN 9788202704131

Serier Kaliber K2 og Patricia (9)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt tid 1970-1979

Omtalt sted Oslo

Jeg elsker Lahlums biografier, og gledet meg derfor til å prøve meg på en krim av han. Den falt imidlertid ikke helt i smak, kanskje forventningene var for høye. Det er rett og slett for mye her som jeg synes er usannsynlig i kombinasjon med en hel rekke tilfeldigheter, og da klarer jeg ikke å leve meg inn i det.

Handlingen er lagt til 1973. Førstebetjent Kolbjørn "K2" Kristiansen oppsøkes av privatdetektiven Aurora Holmes. Dramatikken starter da hun dagen etter en romantisk middag mellom de to, blir funnet død i Akerselva. Dette er også første gang jeg stusser; Hvordan går det an at førstebetjenten unnlater å fortelle om deres møter? For det er nettopp det han gjør.

Imidlertid er det mange spenningselementer her, iblandet historikk. Boka er derfor definitivt lesbar, men for meg havner den i skyggen av Lahlums glitrende biografier.

ja ja ok plott fikst med sporene og ok opprulling av dem, men hadde det ikke vært for glimtene av patricia så hadde jeg nok bare stoppet.
Oppstyltet kjærlighetsliv--ikke troverdig( etter min mening) beskrivelse Kanskje neste bok blir mer fengende - håper det
Danielsen skulle jeg gjerne hørt mer til

Denne boka avbrøt. Det ble for kjedelig for meg

Egen liste over leste bøker

• "Terningmorderen" av Hans Olav Lahlum
  • "Søskenmysteriene" av Hans Olav Lahlum
  • "Sneen var ren" av Hans Olav Lahlum
  • "Avklaringene" av Hans Olav Lahlum
  • "Skorpionbrosjen - gjengitt etter Oskar Prods Brattenschlags etterlatte nedtegnelser" av H. K. Fauskanger
  • "Oppdraget - roman" av Hans Olav Lahlum
  • "Isbjørngåten" av Hans Olav Lahlum