Damen i proseccotåken

en kriminalroman

Fagervik forlag 2021 Innbundet

Vigdis Svingen finner knokler og en mystisk ring under graving ved hagehekken sin, og tilkaller privatdetektiv Olivia. Hvem er denne "Din Gro" - navnet som er gravert inn i ringen? Førstebetjent Evert blir tilkalt, mens Olivia bestemmer seg for å snoke i nabolaget. På runden sin finner hun seriebokforfatter Fie Frantzen død, knust under sine egne bokhyller ... Fie surret ofte rundt i proseccorus, men hadde også både fiender og turbulente kjærlighetsforhold. Men var det kanskje en ulykke? Olivia kaster seg rundt under påskudd av å skulle finne Gro, og oppsøker bokbad, bokfestivaler, deltar på poesikurs, får avtaler hos agenter og forleggere ... Ingen går trygge i Olivias søken etter Gro...eller den eventuelle morderen."

Forlag Fagervik forlag

Omtalt sted Tønsberg

BOKOMTALE: Damen i Proseccotåken av Lene Lauritsen Kjølner. Manus fra forfatteren

Olivia er en veldig likandes dame, og denne gangen har hun snust litt på det å være forfatter. Som vanlig er Olivia nysgjerrig og snuser rundt. Tilfeldigvis kommer hun over et lik eller to. Selvfølgelig faller saken sammen med en sak som samboeren, politimann Torstein jobber med, men de klarer å håndtere saken på en fin måte.

Bøkene om Olivia er som sukkertøy. Man fortsetter å stappe dem i munnen uten stopp helt til posen er tom. Denne boka kunne jeg ikke legge fra meg før den var slutt.

Les hele omtalen her

Serier jeg leser og ønsker å lese.

• "Det hun så - krimroman fra Hvaler" av Jeanette Semb
  • "Jul i Sandøsund - en roman" av Lene Lauritsen Kjølner
  • "Nattklovnen - politikrim" av J.R. Henrixen
  • "Antatt skyldig - ...når marerittet blir virkelighet..." av Kjell Arvid Nilssen
  • "Rovdyr - kriminalroman" av Erling Greftegreff Greftegreff
  • "Mord på Kilen - Olivia 6" av Lene Lauritsen Kjølner
  • "Rullatorgeriljaen - roman" av Inger Postvoll
  • "Stålrosen - politikrim" av J.R. Henrixen
  • "Petra Pettersens perfekte plan - åtte uker til jul" av Lene Lauritsen Kjølner
  • "De udugelige - kriminalroman" av J.R. Henrixen
  • "Blodørn" av Helge Thime-Iversen