Stor kokebok for større og mindre husholdninger

koking, bakning, syltning, råsyltning, vinlegning, slaktning, hermetikk, sykekost og dietkost, menyer, anretning

Aschehoug 2008 Innbundet

Denne klassiske kokeboka inneholder alt man trenger å vite om koking, baking, sylting, vinlegging, slakting, hermetikk, sykekost, menyer og anretning. Har register. Dette er et uforandret opptrykk av 1951-utgava av boka. I tillegg følger det med en bok om forfatterens liv og virke.

En klassiker blant kokebøker som har vært en skattkiste for generasjoner av matglade nordmenn. Denne utgaven er et uforandret opptrykk av "Stor kokebok" slik den forelå i 1951, med nytt og lekkert omslag. Med på kjøpet følger en egen bok der Henry Notaker forteller historien om Henriette Schønberg Erken og hvordan hun ble landets viktigste og mest sagnomsuste kokebokforfatter. Dette er interessant og underholdende mat og kulturhistorie fra begynnelsen av 1900-tallet.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788203236334

EAN 9788203236334

Bøker jeg ønsker meg. Bøker jeg ønsker skal stå i den fysiske bokhylla mi. Jeg samler nemlig på kokebøker. Om du har en du vil gi meg (selv om den ikke står her), ta gjerne kontakt!

• "Legeplanter - 315 arter i farger" av Dieter Podlech
  • "Hos oss i Moskva" av Jahn Otto Johansen
  • "Den store middelhavsmat kokeboken" av Ann Høydalsnes
  • "Mat og vin - mat til vin og vin til mat" av Trond Moi
  • "Tanums store rettskrivningsordbok" av Boye Wangensteen
  • "Norsk husmannskost" av Tom Victor Gausdal
  • "De nye krimheltene - 12 noveller og et intervju" av Nils Nordberg
  • "Kortene på bordet" av Finn Gustavsen
  • "Århundrets hvem hva hvor"
  • "Den store ml-boka - norsk maoisme sett nedenfra" av Jon Rognlien
  • "Engelsk blå ordbok - engelsk-norsk/norsk-engelsk" av Vibecke Haslerud Steenfeldt-Foss
  • "Brent barn - et nytt Wexford-mysterium" av Ruth Rendell