Kokebok for jenter

kul mat for kule jenter!

av (forfatter), Howard Shooter (illustratør) og Brit Bergan (oversetter).

Spektrum 2009 Innbundet

Denne boken inneholder mer enn 50 lettlagde retter, med oppskrifter på middagsretter, desserter, småretter, kaker, kjeks og drikker. Til slutt i boken finner du ideer til bordkort, servietter og invitasjoner. Med register.

Forlag Spektrum

Utgivelsesår 2009

Kjøpte boka til jentene mine, og det var et veldig bra valg. Masse søtsaker - som de elsker - men også ting de kan utvide reportoaret sitt med. Til deres aldergruppe (8 og 11) synes jeg oppskriftene var veldig bra. Ikke så veldig mange indigrenser. Bra steg-for-steg forklaring med bilder. Liker også godt utstyrslisten (som er bra for nybegynnere). Det er også advarselstegn (utropstegn) hvor ting kan være farlig. Kun en ting som jeg direkte mislikte, og det er at de har et par matretter med frityrsteking. Det synes jeg ikke hører hjemme i en kokebok rettet mot barn, det er etter min mening alt for brannfarlig.

Kokebøker jeg bruker nesten hver dag og som er proppfull med gode og hverdagslige oppskrifter :)

Bøker jeg ønsker meg. Bøker jeg ønsker skal stå i den fysiske bokhylla mi. Jeg samler nemlig på kokebøker. Om du har en du vil gi meg (selv om den ikke står her), ta gjerne kontakt!

• "Prinsessa på erta" av H.C. Andersen
  • "Familiens store kokebok - tradisjonelle og nye oppskrifter for det norske kjøkken" av Fride Bergem
  • "Legenden om Sleepy Hollow" av Washington Irving
  • "Nynorsk ordliste" av Alf Hellevik