Engelsk blå ordbok

engelsk-norsk/norsk-engelsk

av (redaktør), Lena Akopian (illustratør), Thomas Minker (illustratør) og Ove Olsen (illustratør).

Kunnskapsforlaget 2017 Innbundet

Tillatt brukt ved eksamen. Over 85 000 oppslagsord og over 50 000 uttrykk. Etter råd fra bokhandlere er innholdet i dette standardverket for engelsk nå enda bedre tilpasset kursdeltakere og videregående skoleelever.
3000 nye oppslagsord: fremsnakke, strømme, selfie, Brexit og fake news er selvsagt med. Omtrent 40 % av artiklene er blitt forbedret fra forrige utgave - blant annet er tusener av nye uttrykk og eksempler har kommet til.
Boken dekker britisk og amerikansk engelsk fra slang og dagligspråk til fagord og formelt språk. Kjønn ved norske oppslagsord og uregelrett bøyning av norske verb er til hjelp for brukere med andre morsmål. Midtsidene innholder alt man trenger av grammatikk og praktiske opplysninger.
Ordboken er oversiktlig og uten vanskelige forkortelser. Idiomer (sulten som en ulv), faste forbindelser (nedlegge veto) og preposisjonsuttrykk (distant from, distant with) er plassert i alfabetisk rekkefølge under oppslagsordene, da uttrykk er noe av det vanskeligste å håndtere i et fremmed språk . Se flere detaljer på kunnskapsforlaget.no/engelsk

Forlag Kunnskapsforlaget

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788257320560

EAN 9788257320560

Serie Kunnskapsforlagets blå ordbøker

Språk Bokmål Flerspråklig Engelsk

• "Norsk-engelsk blå ordbok"
  • "Tysk blå ordbok - tysk-norsk, norsk-tysk" av Gerd Paulsen
  • "Juleboka - gaver og pynt til jul" av Kristin Langebraaten
  • "Kunnskapsforlagets store norske ordbok" av Tor Guttu
  • "Verdens land og folk - Kina" av Martin Mann
  • "Real Engelsk - norske uttrykk på engelsk" av Sverre Follestad
  • "Kryssordgiganten - kryssordleksikon - fremmedordbok - synonymordbok - finn frem med ord"
  • "Spansk blå ordbok - spansk-norsk, norsk-spansk" av Kåre Nilsson
  • "Quizbibelen - 5077 spørsmål om alt mellom himmel og jord" av Atle Nielsen