Sølvrevene

av (forfatter) og Lisa Aisato (illustratør).

Gyldendal 2009 Innbundet

Sille er nesten usynlig. En dag knuser hun et glass, kommer for sent på skolen og prater i timen - uten at noen legger merke til det. Hun begynner å lure på om hun rett og slett kan være død. Hun rømmer ut av byen og langt inn i skogen hvor hun sovner mens snøen tetter seg rundt henne. Heldigvis blir hun funnet av en sølvrev.

Herlig høytlesningseventyr!

Da søte, snille Sille våkner en morgen og skjønner at hun er død, bestemmer hun seg for å rømme til skogs og slutte å være søt og snill. I skogen møter hun Kjell, Lars og Beate, de mest utspekulerte, men også mest trivelige revene Sille har møtt noen gang. Sammen med Sølvrevene begynner hun et nytt og spennende liv, med rundstjeling av gamle damer som hovedsyssel. Men selv om hun er død, får Sille etter hvert litt dårlig samvittighet for sin nye hobby ? Og ? hva om hun ikke er død likevel, bare litt usynlig?
Gyldendal garanterer: God å lese høyt!
Debutanten Julia Kahrs (f. 1985) har skrevet en utrolig og eventyrlig fortelling om hvordan det er å være modig og feig samtidig, og om hvordan en gjeng sølvrever kan bli ens aller beste venner. Det frodige språket og den ustoppelige dramatikken gjør Sølvrevene til en perfekt høytlesningsbok!Vakkert illustrert av Lisa Aisato N'jie Solberg.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205388857