Sentralnervesystemet

Universitetsforlaget 2021 E-bok

Sentralnervesystemet fra 2013 er først og fremst en lærebok for studenter i medisin, psykologi og fysioterapi, men henvender seg også til andre grupper som trenger kunnskap om nervesystemet. Med det store omfanget av utdypende stoff er boken også rettet mot yrkesutøvere som trenger oppdatering og utvidelse av sine kunnskaper. Boken formidler en grunnleggende forståelse av sammenhengen mellom nervesystemets oppbygning og funksjon og hvordan det utfører sine mangfoldige oppgaver. Framstillingen er integrert og bygger på forskning innenfor alle deler av nevrofagene - fra molekylærbiologi og anatomi til psykologi og klinisk medisin. Femte utgave er grundig oppdatert i tekst og illustrasjoner, samtidig som organiseringen av stoffet er vesentlig endret for å lette tilegnelsen av stoffet. Ved å øke oppdelingen i kapitler fra 21 til 34 er boken gjort mer oversiktlig, og alle kapitler innledes med en oversikt som også er egnet for repetisjon. Videre er stoffet gjort lettere tilgjengelig ved hyppigere bruk av informative overskrifter.

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2021

En klassiker for oss som har studert menneskets nervesystem - skrevet av den norske nestoren innen fagfeltet!

ØNSKER Å LESE ! ! ! Lista er stort sett et resultat av hva jeg finner her inne på bokelskere! Det er bøker jeg ikke har, og som jeg stort sett ikke finner på biblioteket her.

Bøker som Ida har lest...

• "Utviklingspsykologi" av Stephen von Tetzchner
  • "Da Nietzsche gråt" av Irvin D. Yalom