Oskespiralen

Oktober 2022 Innbundet

"Ru nevar heldt stramt rundt sleggjeskaftet. Sleggja heldt han balansert i brattbakkane. Sleggja og spettet. Han høyrde til her. Ikkje der ute som fjorden opna seg. Her inne var det. Mellom stupbratte fjell. Mellom ras, steinrøyser og jord. Stubbebrytar, feisel, bergjarn, kilar, sleggje, spett. Reiskapar roa han. Kjensla av å arbeide med tida, ikkje mot ho."

Sonen har sona straffa si, han ynskjer hemn. Broren leitar etter ljos og frelse. Faren byggjer gravhaugar. Mora ropar frå dødsriket.

"Oskespiralen" er ei forteljing om to brørs oppgjer med fortida, ein far med umenneskeleg framferd og ei ur som er i ferd med å losne over heimegarden. I Leander Djønnes særeigne prosa blir valden og raseriet som gjennomstrøymer denne slekta skildra med nådelaus kraft.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 2022

Tildelt litteraturpris P2-lyttaranes romanpris 2022 Lytternes romanpris 2022

Dette var helsvart fra begynnelse til slutt. En grotesk fortelling om en heller dysfunksjonell familie bestående av faren, moren og tvillingbrødre. Leander Djønne har noe Jon Fosse-aktig over seg og jeg må si at det likte jeg godt. Det hjalp sikkert også at det var Anderz Eide som leste.
Dette var en fin debut!

Skikkelig feel-bad-bok! Mørk, dyster og vond elendighet fra begynnelse til slutt.

Minna velta fram i hugen. Slik er det for alle når dei vert innhenta. Det er ei ur-bør som veks i mennesket. Alt som har hendt. Alt ein har opplevd. For det som ikkje sluttar å gjere vondt, har brent seg fast. Det forsvinn ikkje, men kjem attende i generasjonar.

Dette er de nominerte til Lytternes romanpris - de diskuteres denne uka i NRK radioappen - jeg har ikke lest noen enda, men syns alle ser spennende ut! hvor mange har du lest?

Romanpris

Dette er liste for romaner og fiction. Lånt på bibliotek.

• "Vassarv - roman" av Inger Bråtveit
  • "Odel - roman" av Dordi Strøm