Etterspill

om ekteskap og separasjon

av (forfatter) og Agnete Øye (oversetter).

Gyldendal 2020 Innbundet

I 2009 gjennomgår Rachel Cusk et samlivsbrudd, og i ruinene av ekteskapet står en hudløs kvinne med sine to døtre. Hun er sint og sårbar, og samtidig må hun definere rollen som kvinne, mor og menneske på ny. Som separert kjenner hun seg kastet ut av fellesskapet av mer vellykkede, gifte venner som trenger seg på med velmenende råd. Kan hun gjenfinne en hverdag for seg og sine når ingenting kjennes normalt?

En modig og selvgranskende fortelling fra forfatteren av den briljante Omriss-trilogien.

Den bejublede Omriss-trilogien (Gyldendal 2018-2019) gjorde Rachel Cusk verdenskjent som en briljant observatør og stilist. Når hun i denne boken vender blikket innover, kombineres sylskarp analyse med en rå og personlig granskning av et menneske i krise.

ISBN13 9788205534766

• "Den odde kvinnen og byen" av Vivian Gornick
  • "Jeg føler meg uvel - en roman om døden" av Ole Robert Sunde
  • "Kvit bok mørk vinter - roman" av Eirik Ingebrigtsen
  • "Vår" av Ali Smith
  • "Jenta med minneboken - en historie om krig og familie, og et menneske tapt og funnet" av Bart Van Es
  • "En strålende fremtid - roman" av Catherine Cusset
  • "Hun, han og kvinnekampen - roman" av Kjersti Ericsson