Naturlig størrelse

Cappelen 1992 Innbundet

Josephine er 25 år gammel og 37 kilo tung. Hun tar nesten ikke opp noen plass i det hele tatt! Men det er jo sykt, bokstavelig talt. Josephine lider av anorexi og er tvangsinnlagt på sykehus for å redde livet - og aller helst få lyst på livet. I smale tilbakeblikk lekker hun sine hemmeligheter, røper fortrengte minner om hvorfor hun fikk et så forskrudd syn på seg selv. Det dreier seg om Barbie-dukker og slankehysteri, om venninnekonkurranse og en dum far. Men det er mer enn det, mye mer. Det skal mye til for at en dyktig jente som Josephine mister troen på sin plass i livet.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 1992

ISBN13 9788202134587

EAN 9788202134587

Bøker som omhandler psykisk helse:

Selvmord, Psykiatri, Psykoser, Tvangstanker, Schizofreni, Angst, Selvskading, Spiseforstyrrelser, ADHD, Rus, Ungdom, Voksne, Barn, Pårørende, Dissosiativ lidelse, Alkohol, Mani, Depresjon, osv

Diverse bøker som handlar om psykiatri, psykisk helse og liknande.

Tema: Psykisk Helse

• "Bare litt til - veien ut av spiseforstyrrelsen" av Sylvi Levåg
  • "Hvitt porselen - roman" av Susanne Agerholm
  • "Det sultne hjerte - om mat og følelser, tvangstanker og skjulte behov" av Geneen Roth
  • "Gjennom marg og bein" av Frøydis Alvær
  • "Frå null til no - roman" av Ragnfrid Trohaug
  • "Det tause språket" av Birgit Alm
  • "Sulten på livet - en historie om spiseforstyrrelser" av Nina W. Palmer
  • "Er du mett, er du feit - en spiseforstyrret dagbok" av Helene S.
  • "Kroppen er min fiende" av Claire Beeken
  • "Fristen - Pias bok" av Pia