Når livet er kjipt

en håndbok for unge folk

av (forfatter) og Hanne Sigbjørnsen (illustratør).

Humanist forlag 2015 Innbundet

Livet er fullt av oppturer og nedturer. Det er helt vanlig at livet føles kjipt iblant. Men noen av nedturene er større enn andre. Kanskje har du opplevd å bli syk eller deprimert, kanskje har du vært i en ulykke, kanskje har du mistet et menneske du er glad i - eller jobben din.

Slike nedturer er tøffe å oppleve, og dessverre påvirker de ofte også andre områder av livet. For eksempel er det fort gjort å glemme å betale regninger når man ikke orker å stå opp. Eller å drikke for ofte når man ikke har en jobb å gå til likevel. Og slik kan man plutselig sitte igjen med flere problemer enn man startet med.

Når livet er kjipt er en praktisk håndbok til ungdom og unge voksne som trenger tips til hvordan man holder hverdagen i gang. Boka dekker temaer som energi- og tidsbruk, økonomi og rus. Du får hjelp til å hjelpe deg selv. Boka inneholder også informasjon om hvordan du kan få hjelp fra andre.

Boka er basert på faglitteratur og intervjuer med fagpersoner.

Forlag Humanist forlag

Utgivelsesår 2015

Nå er Skam slutt. FOR GODT. Det nekter vi å godta, så her har vi samla en liste FULL av bøker for deg som elsker SKAM.

Bøker jeg har lest i 2015

• "Kattenes hemmelige språk" av Susanne Schötz
  • "Påkledd i dusjen - ungdom og kropp" av Wenche Bjørnebekk
  • "Hvor er lyset om vinteren? - da Sivert valgte å avslutte livet" av Tove Irene Langsveen
  • "Det svarte skiftet - vår 30 år lange reise fra lederskap til sinke i miljøpolitikken" av Eivind Trædal
  • "Samlet" av Neal Shusterman
  • "Nazibruden - en sann historie" av Anna-Lena Joners Larsson
  • "Sjelløs" av Neal Shusterman
  • "Spikrar frå fallande plankar - roman" av Eirik Ingebrigtsen
  • "Du bestemmer deg for at dette er et minne" av Marianne Teie
  • "Opp fra avgrunnen" av Kristian Hall
  • "Renere liv - ren mat, naturlig skjønnhet, grønt hjem, økofashion" av Tina Holt
  • "Kva hender i romanen?" av Ingrid Z. Aanestad