Når kroppen husker det du vil glemme

Gyldendal 1994 Innbundet

I denne boka forteller en rekke mennesker hvordan de opplever det å bli behandlet med kroppsterapi. Bilder fra fortrengte hendelser blir tydelige. De forstår på en ny måte - både med kroppen og med følelsene. Boka tar særlig for seg kombinasjonen av rosenterapi og hypnose. Med kilderegister.

Utgivelsesår 1994

ISBN13 9788205219717

EAN 9788205219717

Møter med andre menneskers erfaring, bringer oss videre.

Uendelig mye kroppskraft holdes tilbake på grunn av spenninger. Oppløses spenningene, kan kroppen helbrede seg selv.

Kjærlighet er en viktig kilde til helbredelse. Alt for mange holder tilbake sin kjærlighet, - de har lært at de kan bli avvist.

Kropp og sjel; 2 sider av samme hele. Behandlingssystemet må integrere nyere forskning. F-eks kan ulike former for helhetsterapi øke leveutsiktene for kreftpasienter.

Hva skjer med våre roller og tillærte reaksjonsmønstre når vi får tilgang til den innsikten vi alle bærer på. Og hva skjer med kroppen når den gjenkjenner følelse og smerte fra fortrengte opplevelser, samtidig som vi med vår bevissthet forstår disse følelsenes innhold og de reaksjonene vi hadde denne gang for mange år siden ?

• "Mofongo - roman" av Cecilia Samartin
  • "Før jeg brenner ned - roman" av Gaute Heivoll