Marka

Vigmostad Bjørke 2021 Innbundet

Gripende roman om viktigheten av å bry seg, og om menneskets forhold til naturen. Raymond har bodd i skauen hele sitt voksne liv. Det er en forutsigbar og god tilværelse, men denne varme sommeren tørker ut blåbærlyngen og vekker minner om en annen hetesommer, den som endret livet hans for alltid. Og varmen bringer med seg folk. Hvorfor er hun i den store tømmerhytta tilbake, etter alle disse årene? Og guttungen som reker rundt i skogen med bare føtter og skitten T-skjorte, er det ingen som passer på ham?

Gripende roman om å viktigheten av å bry seg, og om menneskets forhold til naturen. Raymond har bodd i skauen hele sitt voksne liv. Det er en forutsigbar og god tilværelse, men denne varme sommeren tørker ut blåbærlyngen og vekker minner om en annen hetesommer, den som endret livet hans for alltid. Og varmen bringer med seg folk. Hvorfor er hun i den store tømmerhytta tilbake, etter alle disse årene? Og guttungen som reker rundt i skogen med bare føtter og skitten T-skjorte, er det ingen som passer på ham?
«Til og med asfaltelskere kommer til å finne skogens ro, med denne romanen. (...) Den røde tråden i historien er tydelig, og medrivende, så dette er en roman det var vanskelig å legge fra seg.» [Terningkast 5] Tine Sundal, bokblogger

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241955440

EAN 9788241955440

Vakkert skrevet - en hyllest til marka og skogen. Velskrevet og med god flyt

• "Ja, vi elsker" av Tove Braathen
  • "Effekten av måneskinn på nyfallen snø" av Tove Braathen