Havsang

Gyldendal 2019 Innbundet

Maraia er snart atten år. Navnet hennes betyr «Havets stjerne». I Maraias eget hav er stjernen blå, med fem armer: for dypet, stillheten, sangen, frykten og motet. En frittstående oppfølger til den internasjonale suksessromanen Biter av lykke.

I godt voksen alder forlot Ingrid, Sina, Lisbeth og Maya Norge til fordel for venninnen Kats kakaoplantasje på Fiji. Med varm sand mellom tærne og blomster bak øret kjempet, elsket og slet de seg fram til biter av lykke.
Det er Maraia som skal arve plantasjen og sjokoladefabrikken. Alt er for henne. Men Maraia må følge sin egen vind. Hun hører havsangen - den som både kan lokke mildt i måneskinnet og brøle i grusom og grådig storm. På Fiji er havet både venn og fiende.
Da en uventet invitasjon bringer de norske kvinnene og deres fijianske venner til Norge, er det duket for både friske kulturkollisjoner og følelsesladede møter med fortiden. Og for Maraias del gir turen ny innsikt om hva som skal komme til å forme fremtiden hennes.
En bok om å ta grep om eget liv, om ansvaret for dem som kommer etter, og om at man ikke kan være noe for andre før man er noe for seg selv.

ISBN13 9788205518032

EAN 9788205518032

Serie Lesetid

Omtalt sted Norge Polynesia

Er det sånn det er, tenker Sina, at å røpe hemmelighetene våre får oss til å stå stødigere? Blir vi tryggere jo naknere vi viser oss?

Bøker jeg ønsker meg, fint hvis noen ønsker å bytte bort disse(eller til nød selge).

• "Mambo i Chinatown" av Jean Kwok
  • "Ulmebrann" av Monika N. Yndestad