Mannen i mitt liv

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Gyldendal 2002 Innbundet

De fleste vil tro at Annie Baker har det perfekt; et idyllisk liv på landet og en fantastisk jobb som filmprodusent i London. Og det ville vært perfekt også, om det ikke var for mennene i hennes liv. Den seks år gamle sønnen hennes slår seg vrang hvis hun kjøper feil type pølse. Sjefen hennes er en førsteklasses regissør, men stort sett ender de med å lage reklame for hundemat. Lawrence vil bare få henne sparket, og så møter hun Mack, som nesten er for god til å være sann. Annie er forvirret, overveldet og lykkelig, men livet er blitt mer komplisert. For hun er slett ikke sikker på hva hun egentlig vil. Men en dag blir Charlie alvorlig syk.

En varm og personlig bok, full av humor og fortellerglede, om en alenemor og hennes sønn. Annie bor i landlige Kent sammen med sin seks år gamle sønn Charlie, og jobber i London som produsent i et reklamebyrå. En dag treffer hun drømmemannen, Mack, som nesten er for god til å være sann. Charlie og Mack er straks på bølgelengde, og det finnes ingen bitter ekskone, bare to barn. Men Annie liker egentlig livet slik det er .; hun er slett ikke sikker på at hun ønsker Mr. Right, snarere Mr. Friday Night. Annie er forvirret, overveldet og lykkelig, men livet er blitt mer komplisert.En dag blir Charlie alvorlig syk. Hennes verste mareritt er blitt virkelighet, og hun skjønner hvor skjørt livet er.Portrettet av Charlie er tegnet med stor kjærlighet, av en forfatter som selv er alenemor. Charlie er livlig, aktiv, temperamentsfull, veslevoksen, initiativrik, snakkesalig .; og ofte en tålmodighetsprøve. Han forhandler om alt fra lego og frokost til tyggegummi og legging.Gil McNeil har arbeidet innen reklame, film og forlag. Mannen i mitt liv er hennes første roman.

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205297807