Døden ved vann

Cappelen Damm 2008 Innbundet

Da Liss får beskjed om at søsteren hennes er forsvunnet, kaster hun seg på første fly fra Amsterdam til Oslo. Hun leter etter svar på hva som kan ha skjedd, men det finnes noen som er villig til å drepe for at sannheten om søsterens skjebne ikke skal komme fram. Dette er den andre boken om rettsmedisiner Jennifer Plåterud.

Liss lever et utsvevende liv i Amsterdam, men kaster seg på flyet når hun får høre at søsteren er forsvunnet. I Oslo leter hun fortvilet etter svar på hva som har skjedd. Men blant dem hun møter finnes én som er villig til å drepe for å hindre at sannheten om søsterens grusomme skjebne kommer fram i lyset.

Døden ved vann er en spenningsroman om å gå over grenser, om å innhentes av fortiden, om barnet som søker kjærlighet og møtes med begjær.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788202289645

EAN 9788202289645

Genre Krim

Jeg likte denne boka svært godt. Velskrevet, gode personskildringer, spennende. Min første av Damhaug, og det blir helt sikkert flere. Les mer i bloggen hvis du vil: http://artemisiasverden.blogspot.no/2013/01/dden-ved-vann-av-torkil-damhaug-en.html#more

Frykten for å bli stemplet som politisk korrekt er blitt mer effektiv sensur enn det noe diktatur makter å holde gående.

"Han er så sexy at jeg kunne komme til å se en fotballkamp."

Hun stolte aldri på førsteinntrykket av mennesker hun møtte. Det var alltid preget av usikkerhet og løy ofte. Hun tok inn et vell av signaler, fulle av motsetninger og skjulte betydninger. Det hjalp ikke og være forberedt, tenkte hun da Viljam gikk forann henne i gangen. Det meste var hun ikke i stand til å sortere før møtet var over, og ofte ikke da heller.

Jeg så nettopp ei liste her inne som handla om "lokkende omslag". Her er min liste av bøker som ikke lokker i det hele tatt. Dette er bøker jeg aldri ville pekt meg ut i en hylle og sagt "DEN skal jeg lese!". Disse river ikke i leselysten i det hele tatt. Pirker ikke litt i den en gang.

Her er mine for tiden norske krimifavoritter

Eg er redd for å døy med uleste bøker på hylla; det kunne eg ikkje levd med, sjølv ikkje somedaude. Her er ei oversikt over det som blei lest i 2015.

Sortert etter rekkefølgjen dei blei lese

Bøker kjøpt pr 24/11. Må bare få nok tid til å lese... Prioriteringer, prioriteringer.... ;)

En av norges beste forfattere synes nå jeg.. jeg er helt oppslukt i hans krimbøker og klarer ikke å gi slipp. så disse er ABSOLUTT verdt å lese :D

• "Flykt, måne" av Torkil Damhaug
  • "Se meg, Medusa" av Torkil Damhaug