Hold tett

av (forfatter) og Sissel Busk (oversetter).

Cappelen Damm 2010 Innbundet

Etter at Adams venn begikk selvmord, har Adam blitt mer og mer humørsyk og tilbaketrukket. Foreldrene hans bestemmer seg for å spionere på ham, og installerer spionprogramvare på datamaskinen hans. Programmet gjør at de kan se hvert eneste nettsted han har besøkt, alle e-poster han har mottatt eller sendt, og etter hvert blir de dratt lengre og lenge inn i en labyrint av vold som kan ødelegge dem alle.

ISBN13 9788204155603

EAN 9788204155603

Genre Thrillere

Omtalt sted USA

Jeg synes det var litt for mange historier som ble vevd inn i hverandre . Grei nok.

Det er full fart igjennom hele boka, les hele omtalen min her (ekstern lenke)

Makkverk? Tja, spenningen holder i alle fall halvveis ut i boka, så det er for sterkt sagt, men historien er uvanlig tøvete. Nesten så man blir irritert etterhvert som hemmelighetene og sammenhengene avsløres, og avslutningen virker som den er skrevet i full fart. Tidlig i boka fører bagateller til store ting, mens dramatiske hendelser på slutten tilsynelatende ikke får noen konsekvenser. Mannen kan skrive med driv, men dessverre svikter plottet totalt. Det er temmelig rotete, men når man tenker nøye gjennom hvordan historien henger sammen, er det nesten latterlig.... Dessuten hadde jeg problemer med å skille et par sentrale personer fra hverandre, men det er muligens min feil. Ingenting jeg kan anbefale....

God historie med noen overraskende vendinger og godt driv, en bok jeg leste fort og gledet meg til å lese mer i når jeg la den fra meg. Likevel ikke helt fantastisk alt i alt.

Her er min anmeldelse av Hold tett (ekstern lenke)

Barn gjør ikke som foreldrene sier - de gjør som foreldrene gjør.

Når en kvinne kjøper et par dyre sko, kunne hun ha brukt den samme summen på mat til noen som sultet. I den sammenhengen betyr de skoene mer for henne enn et liv.

Det er alltid noen som har det verre enn en selv.

Vi kommer alltid til å gruble på hva vi kunne ha gjort for å redde ham. Men kanskje det ikke fantes noe, jeg vet ikke.Kanskje vi overså ting,men kanskje det ikke hadde spilt noen rolle.Og jeg orker ikke den tanken,for jeg ønsker ikke at vi skal slippe unna så lett, og så tenker jeg at, vel, jeg bryr meg ikke om skyld og skam og alt det der. Jeg vil bare tilbake en annen dag. Skjønner du? Bare en sjanse til,og kanskje, hvis vi kunne forandre bare en ting, en bitte liten ting, som for eksempel at vi svingte til venstre da vi kjørte ut av oppkjørselen i stedet for til høyre,eller at vi malte huset gult istedet for blått, hva som helst, da ville alt ha blitt annerledes.

Du la inn GPS i telefonen hans. Det var slik du fant ut hvor han var. Du overvåker datamaskinen hans og leser samtalene. Du tror muligens at det hjelper,men det er faktisk motsatt. Det er ikke meningen at foreldre skal vite hva ungene deres driver med til enhver tid.

Følger trenden og lager liste

Disse lydbøkene hørte vi dette året.

• "Ringer i vann" av Harlan Coben
  • "Feil side av veien" av Harlan Coben