Latterlige kjærlighetshistorier

av (forfatter) og Ådne Goplen (oversetter).

Cappelen Damm 2006 Heftet

I disse historiene møter leseren mennesker som på hvert sitt vis er besatt av kjærligheten: det fysiske begjæret, den livslange kjærligheten, skjørtejegeren, og kjærlighetens skandaler og forviklinger.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788202257651

EAN 9788202257651

Unnskyld meg, men akkurat hvor begynner det som betegnes som hor? Hver enkelt kvinne definerer denne grensen etter helt uutgrunnelige kriterier. Alice gikk gladelig med på at Edvard kysset henne, og etter stadig nye forsøk fra hennes side hadde hun også avfunnet seg med at han strøk henne på brystene, men et sted midt på kroppen, det vil si omtrent ved navlen, satte hun helt kompromissløst strek: under denne streken lå de hellige forbuds territorium, Moselovens forsagelser og Herrens vrede.

Bøker jeg ville lese i 2016 som aldri blir lest fordi lista over 2016-bøker ble så altfor lang (og samtidig utilstrekkelig). Så dette er "leftovers" pluss diverse som nok dukker opp meir eller mindre spontant. Foruten desse reste-bøkene har eg planer om å
1) lese fleire klassikare
2) utforske meir japansk litteratur - rett og slett fordi eg falt pladask for Haruki Murakami
3) utvide sjangrene eg les, F. Eks vil eg forsøke meg på litt fantasy (fordi den såkalla "urbane fantasy-en" i Neil Gaimans Neverwhere gav meirsmak. Også innen Sci-fi, gjerne med humor og satire, som i Hitchhikers guide to the Galaxy, vil eg lese meir

• "Forrådte testamenter" av Milan Kundera
  • "Langsomheten - roman" av Milan Kundera