Lærebok i psykiatri

av (forfatter), Nils Retterstøl (forfatter) og Alv A. Dahl (forfatter).

Gyldendal akademisk 2003 Innbundet

Boka dekker pensum i voksenpsykiatri og rettspsykiatri for medisinstudenter. Den gir en omfattende ajourføring i psykiatri for allmennpraktiserende leger og vil også være velegnet som grunnlagsbok i klinisk psykiatri for psykologistudenter. Boka kan også brukes i videre- og etterutdannelse av spesialister i psykiatri og klinisk psykologi. Har register.

Lærebok i psykiatri er den mest omfattende på norsk og foreligger nå i 2. utgave. Boka er faglig oppdatert på alle sentrale områder, bl.a. når det gjelder biologisk psykiatri og medikamentell behandling. Teksten er basert på forskningskriteriene innen klassifikasjonssystemet ICD-10. Boka dekker pensum i voksenpsykiatri og rettspsykiatri for medisinstudentene, men er også velegnet når det gjelder videre- og etterutdanning i psykiatri. Den vil også være av nytte for psykologer, spesialsykepleiere i psykiatri og tverrfaglige medarbeidere/grupper som arbeider innen dette fagområdet. De tre forfatterne hører med blant de mest sentrale fagpersonene innen norsk psykiatri, med lang forsknings- og undervisningserfaring.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205280700

EAN 9788205280700

Bøker som Ida har lest...

• "Akuttpsykiatri for leger og sykepleiere" av John E. Berg
  • "Selvskading - en praktisk tilnærming" av Svein Øverland
  • "Schizofreni" av Bjørn Rishovd Rund
  • "Brev til en minister - historier om psykisk helse og rus skrevet til Ansgar Gabrielsen" av Tor Øystein Vaaland
  • "Dynamisk psykiatri i teori og praksis" av Johan Cullberg
  • "Helt - ikke stykkevis og delt - psykiatrisk sykepleie og psykisk helse" av Jan Kåre Hummelvoll
  • "Utviklingspsykologi" av Stephen von Tetzchner
  • "En psykologihistorie" av Karl Halvor Teigen