Jeg Lovet Deg Aldri En Rosenhage

Pax Pocket 1971 Mass Market Paperback

Kjøp bøker hos haugenbok.no Se på denne utgaven hos amazon.co.uk

Forlag Pax Pocket

Utgivelsesår 1971

Format Mass Market Paperback

Ofte, tenkte hun bittert, er verden langt sykere enn de innlagte ved dens institusjoner. Hun husket Tilda, i sykehuset i Tyskland, på en tid da Hitler herjet utenfor murene slik at ikke engang hun kunne si hvilken side som var minst syk.

Deborah fikk tillatelse til å gå fritt omkring innenfor området, men ikke utenfor. Deborah sa til den store piken, som het Carla: " Vel, jeg er hundre kvadratmeter normal !"

Å rose en ting er ikke det samme som å fordømme en annen.

"Hør her !" , sa Furii. "Jeg lovet deg aldri en rosenhave. Jeg lovet deg aldri full rettferdighet...og jeg har aldri lovet deg fred eller lykke. Det eneste jeg kan tilby, er hjelp, så du skal bli fri til å kjempe for disse tingene. Den eneste virkeligheten jeg kan tilby er utfordringen, og det å være frisk er det samme som å ta imot den eller ikke, alt etter hva du er i stand til. Jeg lover aldri løgner, og en fullkommen rosenhavenverden er en løgn..og dessuten kjedelig "

Bøker som omhandler psykisk helse:

Selvmord, Psykiatri, Psykoser, Tvangstanker, Schizofreni, Angst, Selvskading, Spiseforstyrrelser, ADHD, Rus, Ungdom, Voksne, Barn, Pårørende, Dissosiativ lidelse, Alkohol, Mani, Depresjon, osv

Er ganske fornøyd med denne fangsten, men lurer på hvilke bøker jeg skal velge først og sist.

Posesalg er alltid morsomt!
I dag fikk jeg med meg endel klassikere også, som jeg i det siste har tenkt at jeg burde lest. Bl.a. flere fra "boksmart" lista mi :)
Jeg fikk alle disse i en pose, så de kostet meg tilsammen 100kr.

Jeg har tidligere laget en liste om temaet, men da med "alle" bøker jeg kan finne om temaet. Nå lager jeg en med bare dem jeg har lest.
Den andre listen finner du her: http://bokelskere.no/lister/87203/

Dette er en liste over bøker jeg har lest, og sett filmatisert.

• "Garps bok" av John Irving
  • "Åndenes hus" av Isabel Allende