Jeg heter Michael og er alkoholiker

Kagge 2016 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos ark.no

I mange år hadde den profilerte P4-programlederen Michael Andreassen klart å beholde masken på jobb, et stadig mer galopperende alkoholkonsum til tross. Men vinteren 2012 raknet det. I radiostudioet segner han om og blir kjørt til akuttmottaket.

Etter mer enn fire år uten flaska er han klar til å fortelle. Om hvordan alkoholmisbruket - som begynte uskyldig - etter hvert spant fullstendig ut av kontroll. Han kjørte i fylla. Han intervjuet statsministeren dritings. Han klarte ikke lenger å betale regninger eller ta vare på seg selv. Og vondest av alt - han greide ikke være en god far for sine barn. I perioder var han så langt nede at han vurderte å gjøre slutt på det hele.

Hundretusenvis av nordmenn får ferier, høytider og hverdager ødelagt av venner og familiemedlemmer som drikker. Dette er en bok til dem.

Michael Andreassen er mangeårig programleder i radiokanalen P4. Jeg heter Michael og er alkoholiker er hans første bok.

Forlag Kagge

Genre Personlige beretninger

Hørte den som lydbok. Viktig bok om radioprogramleren som helt fra ungdomstida sleit med alkoholisme. Ærlig og folkelig. Mange betrakninger om folks forhold til egen og andres rusavhengighet. Anbefales.

Ikke en godt skrevet bok, men en sterk, viktig og brutalt ærlig bok. Jeg har vært trofast P4-lytter siden oppstarten, har alltid likt Michael, liker han enda bedre nå. Veldig mange burde lese denne boka for å få et godt innblikk i hva sykdommen gjør mot både den som har sykdommen og de rundt.
Terningkast 4.

En naken, sterk og ærlig bok der man virkelig kommer under huden på P4 programlederen
som nå er tørrlagt alkoholiker. Jeg synes dette er en sterk bok der forfatteren virkelig gir oss
lesere noe å tenke på. Anbefales

• "Emma" av Emma Ellingsen
  • "Sorg uten blomster - når den du elsker blir en annen" av Hege Holm
  • "Jeg skal passe på deg - en annerledes historie om rus" av Ane Ramm
  • "Fem dager igjen" av Julie Lawson Timmer
  • "Truls til fjells - tjukk mann i tynn luft" av Truls Svendsen
  • "Alt du ikke ser - livet med Joachim" av Ellen Arnstad
  • "Et helt menneske i en halv kropp - en historie om mestring" av Anne Grethe Solberg
  • "Som skyene skygger snøen - dikt langs veien" av Levi Henriksen
  • "Med livet som innsats - historien om en redningsaksjon på Utøya 22. juli 2011" av Bjørn Juvet
  • "Da døden kom til Orderud - historien om et trippeldrap" av Erik Tumyr
  • "Det mørkeste rommet" av Hilde Reikrås