Sorg uten blomster

når den du elsker blir en annen

Kagge 2011 Innbundet

Boka handler om det å "miste" den man elsker som følge av ulykker som forandrer dem til en annen person. Forfatteren stiller blant annet spørsmål om døden hadde vært bedre. Den handler om skammen ved å ønske noens død og om skuffelsen når venner og familie vender ryggen til.

Vårt tids siste tabu. Hva gjør du når den du elsker blir en annen? Du lever sammen med et annet menneske som i løpet av kort tid forandrer seg helt. Til en fremmed. Kanskje blir han alvorlig kvestet i en bilulykke. Kanskje forsvinner din elskede inn i glemselens tåke og en dag ikke kjenner deg igjen. Eller hjertet stopper, eller hjernen blør. Kjæresten overlever, men i andre enden kommer din elskede ut som en annen person. Likevel skal du være glad. Alternativet er døden. Sorg uten blomster handler om sorgen ved å miste den du elsker, skammen ved å ønske ham død og ensomheten sammen med et ukjent menneske. Og ikke minst er det en dyp og inderlig kjærlighetshistorie.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2011

• "Northug - en familiehistorie" av Sverre M. Nyrønning
  • "Pappa er en stjerne - når far dør - en ung enke og tre døtre forteller" av Hege Holm
  • "Kongen din - av Harald Rex" av Odd-Magnus Williamson
  • "Hei, jeg heter Lars - en alkoholikers dobbeltliv" av Lars Kittilsen
  • "Etter verdens ende - en historie om å velge livet" av Bianca Tønnessen Vestvik
  • "Odin - en mors kamp for sin sønn" av Katrine Olsen Gillerdalen
  • "Therese - mammas historie" av Inger-Lise Johannessen
  • "Mitt lille land - minnebok etter 22. juli 2011"
  • "Pass på liten og på stor - en historie om å ta vare på hverandre" av Jostein H. Sandsmark
  • "Ingen vil savne deg" av Michelle Gagnon
  • "Løvetannbarn - de klarte seg, mot alle odds" av Gunnar Ringheim