Alle mot én

en historie om mobbing, mot og styrke

Cappelen Damm 2014 Innbundet

I Norge er det mellom 40-60 000 barn som mobbes daglig eller ukentlig. Ann Kristin Liland opplevde det alle foreldre frykter. Sønnen Robert gikk fra å være en populær og fornøyd gutt på barneskolen til å bli en nedbrutt og traumatisert tenåring etter flere års mobbing på ungdomsskolen. I Roberts tilfelle gikk det meste galt, og han gikk til sak mot Søgne kommune for de senskadene som mobbingen påførte ham. Skolen ble dømt og Robert fikk erstatning. Roberts mor, Ann Kristin Liland, har gjennom disse årene gjort seg mange erfaringer i møtet med skole, kommune, politi og støtteapparat. Her gir hun sine råd til andre som opplever det samme.

Første del av boken handler om Roberts historie. En sterk beretning om familiens kamp

mot mobbingen og systemet. Den andre delen inneholder informasjon om hva du kan gjøre hvis barnet ditt blir mobbet. Du får vite hvilke rettigheter du har, og hva du kan forvente og kreve av skolens ansatte og kommunens ledelse. Boken er nyttig også for alle som arbeider med barn som opplever mobbing.

Denne boken er en håndsrekning til alle foreldre som har barn som blir mobbet. Den er et sterkt vitnesbyrd om hvordan det er å leve med mobbing, men også en tankevekker for alle som ikke er direkte involvert, men som hver dag har en mulighet til å hjelpe barn og unge som har det vanskelig.

Les forfatteren på Forlagsliv.

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788202452049

EAN 9788202452049

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Robert Liland

• "Nazibruden - en sann historie" av Anna-Lena Joners Larsson
  • "I Mikkels lys - en pappas fortelling" av Torgeir W. Skancke
  • "Hvor er lyset om vinteren? - da Sivert valgte å avslutte livet" av Tove Irene Langsveen
  • "Mannual - det jeg og andre menn tenker, men ikke sier" av Adam Schjølberg
  • "Memento mori - husk, du skal dø - 6 kvinner, 6 historier" av Mette Randem