Mor, jeg vil hjem

Aschehoug 2016 Innbundet

Den fortellende jeg-personen i denne boka har samme navn som forfatteren. Over en periode på to og et halvt år, rammes hun av en serie på 18 hjerneslag. Først etter lang tid finner legene årsaken til slagene. I mellomtiden er hun både blitt feildiagnostisert og feilbehandlet. Samtidig med dette blir forfatterens mor tiltagende dårligere, og hun dør uten at hennes eneste barn kan være hos henne den siste tiden.

Wenche-Britt Hagabakken forteller historien om sykdommen og de psykiske problemene hun får. Hun skriver om et tett mor og datterforhold fylt av både smerte og kjærlighet.

Romanen tar strupetak på leseren simpelthen på grunn av den prestasjonen det er å fortelle en slik selvopplevd sykdomshistorie så tett på. Det viser oss hvor skjørt og utsatt selve livet er for både Wenche-Britt Hagabakken og oss alle.

ISBN13 9788203360992

EAN 9788203360992

Genre Biografisk litteratur

Omtalt person Wenche-Britt Hagabakken

• "Bøen - noveller" av Joakim Hunnes
  • "Jeg har levd i dette landet i tusen år - en sommer med Sigrid Undset" av Kristin Brandtsegg Johansen
  • "Anna Elisabeth Westerlund - en fortelling" av Bente Gullveig Alver
  • "Heimfall - ei juleforteljing" av Eirik Ingebrigtsen
  • "Gjøkungen - roman" av Gjermund Gisvold
  • "Himmelen finnes - en nevrokirurgs fascinerende reise inn i døden og tilbake" av Eben Alexander
  • "Min fetter Ola og meg - livet og døden og alt det i mellom" av Arne Schrøder Kvalvik
  • "Våke over dem som sover - roman" av Sigbjørn Skåden
  • "Per dør" av Per Fugelli