I et annet liv

av (forfatter) og Ellen Huse Foucher (oversetter).

Gyldendal 2005 Innbundet

Jonathan har brukt de siste tyve årene av sin karriere på å lete etter det siste bildet av 1800-tallsmaleren Vladimir Radskin. Maleriet forsvant under mystiske omstendigheter i 1868. Få dager før han skal gifte seg, får Jonathan nyheten om at et lite London-galleri har funnet fem malerier av Radskin. Jonathan og den vakre Clara, eieren av galleriet, er sikre på at et av disse er det mystiske maleriet, men bildet er usignert, og de trenger å bevise det. Jakten på svar fører dem fra London til Firenze, via Paris til Boston og St. Petersburg. Og jo mer Jonathan og Clara finner ut om Radskin, jo mer finner de ut om seg selv; tre ulike liv, tre skjebner uløselig knyttet sammen, fanget i et kappløp mot tiden.

En magisk roman om kjærlighet, kunst og mystikk -- en moderne Romeo og Julie. Jonathan har brukt de siste tyve årene av sin karriere på å lete etter det siste bildet av 1800-tallsmaleren Vladimir Radskin. Maleriet forsvant under mystiske omstendigheter i 1868. Ikke mange dagene før han skal gifte seg, får Jonathan nyheten han har ventet på så lenge: Et lite London-galleri har funnet fem malerier av Radskin. Jonathan og den vakre Clara, eieren av London-galleriet, er sikre på at et av disse er Radskins mytiske maleri. Men de trenger å bevise det; bildet er usignert. Jakten på svar fører dem fra London til Firenze, via Paris til Boston og St. Petersburg. Og jo mer Jonathan og Clara finner ut om Radskin, jo mer finner de ut om seg selv: tre ulike liv, tre skjebner uløselig knyttet sammen, fanget i et kappløp mot tiden. Marc Levy er født i 1961 i Frankrike. Han har skrevet fire bestselgende romaner, utgitt i til sammen 33 land. Han avslutter nå to filmmanus og skal regissere sin første spillefilm. Marc Levy bor i London med sønnen sin, Louis. Dette er forfatterens første bok på norsk.«Marc Levy triumferer igjen, og det er vel fortjent.» L.Express«Historiene hans får oss til å drømme, skrivemåten fyller oss med følelser.» Elle

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205342040

EAN 9788205342040

Serie Litterære drops

Eg ryddar plass i bokhylla mi for tida, og sel ein del av bøkene. Finn du noko du vil ha? Sei i frå :)

• "Kloke kvinner og troll til menn - mannen som ikke fortjente kona si og alt som hendte etterpå" av Célestine Vaite
  • "En dame med sykkel i Kashgar" av Suzanne Joinson
  • "Stor ståhei" av Liane Moriarty