Kloke kvinner og troll til menn

mannen som ikke fortjente kona si og alt som hendte etterpå

av (forfatter) og Bente Rannveig Hansen (oversetter).

Gyldendal 2007 Innbundet

På ett år har Materena gått fra å være hushjelp til å være fetert radiostjerne med eget program. Hun stortrives, men mannen hennes er ikke like begeistret. Han fortsetter å drikke opp lønna, fornærmer Materena for den minste ting og forventer at hun skal løse alle problemene hans. Siden hun nå tjener sine egne penger bestemmer Materena seg for å gjøre som hun selv vil. Hun vil finne den ukjente faren sin og ekte kjærlighet. Før hun kommer så langt, forstyrres imidlertid husfreden av ankomsten til barnebarnet Tiare. Dette er den andre boka om Materena.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205363588