Hundene i Raqqa

thriller

Aschehoug 2019 Innbundet

Når norske Hege Kvalvåg blir tatt som gissel av IS i Syria, blir det hett for PST og E-tjenesten. Og enklere blir det ikke når de får høre om et planlagt terroranslag mot Stortinget.
Når den ensomme unggutten Sjur Larsen møter somaliske Gaal, får han endelig en venn han kan stole på. Og når Gaal overtaler ham til å konvertere til Islam og joine brødrene De tålmodige på Grønland i Oslo, opplever Sjur kameratskap og tilhørighet for aller første gang i livet. Men når gruppa planlegger å utføre et kaldblodig terrorangrep i Oslo, blir det vanskelig å være Sjur. Men enda vanskeligere blir det når PST, i all hemmelighet, sender ham - av alle mennesker - til Syria for å redde Hege Kvalvåg.
Hundene i Raqqa er en nervepirrende og virkelighetsnær thriller om et gisseldrama i Raqqa i Syria - og om en redningsaksjon helt utenom det vanlige.

ISBN13 9788203364341

EAN 9788203364341

Genre Thriller

Omtalt sted Oslo Syria

Her er min omtale av Hundene i Raqqa. Linken fører til min bokblogg.