Fredrikke Marie Qvam

rabaldermenneske og strateg

Samlaget 2013 Innbundet

Fredrikke Marie Qvam (1843-1938) var ein av dei heilt sentrale strategane i kampen for full kvinneleg stemmerett. Som leiar for fleire kvinneorganisasjonar stod ho i spissen for kvinnestemmerettskampen på slutten av 1800-talet. Målet vart nådd i 1913, men det sette ikkje på nokon måte punktum for Qvam sitt politiske og organisatoriske engasjement. Qvam vart ikkje utan grunn kalla Korridorenes Dronning, og ho påverka gjerne landets leiande menn ved å gå gjennom konene deira. Sjølv var Fredrikke Marie Qvam gift med Ole Anton Qvam, ein sentral Venstre-politikar. Mykje sjukdom, to barn som døydde tidleg, ein son som døydde av tuberkulose 25 år gammal, og eit dødfødd barn sette eit sterkt preg på livet hennar.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2013

Omtalt tid 1900-1945 1800-tallet

Omtalt person Fredrikke Marie Qvam

...da jeg kom, saa sad alle der,som Storinkvisitorer færdige til at føre os Brandstiftere og Rabaldermennesker paa Baalet til Skræk for Andre, der kan driste sig til at have en anden Mening end Frøken Krog.. (Brev til Anton i mai 1889)

Her er mine bøker om emnet. Jeg har lagt til
Kristine Bonnevie - Norges første professor (22.05.23)

Bøker som tar for seg kvinnens posisjon i samfunnet, kampen for likestilling og kvinnefrigjøring, og/eller kvinners erfaringer med å leve som «det annet kjønn» og dobbeltmoralen i samfunnet. Bøker om kvinner som bryter alle normer, og bøker som ellers / i tillegg problematiserer kjønnsroller og det binære synet på kjønn og seksualitet.

• "Formødrenes stemmer - kvinneliv rundt stemmeretten" av Audgunn Oltedal
  • "For et liv - historier jeg bare har fortalt mine venner" av Toralv Maurstad
  • "Nini Roll Anker - en kvinne i tiden" av Tordis Ørjasæter
  • "Krigens penn - ein biografi om Lise Lindbæk" av Sigrun Slapgard
  • "Nidarosdomen - en biografi om Norges nasjonalmonument og menneskene som bygde det" av Atle Næss
  • "Opplysningstidens kvinner - lad dem studere, lad dem regiere" av Elisabeth Aasen
  • "Afghanistan og Taliban" av Fredrik Barth
  • "Hva er filosofi" av Lars Fr.H. Svendsen