Den ubeboelige planeten

en fortelling om fremtiden på jorden

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Stenersens forl. 2019 Innbundet

Når vil planeten vår bli for varm for menneskene? Sannsynligvis innenfor levetiden til våre barn. Det er verre enn du tror. Mye verre. Havnivået som stiger, skogbrannene som ødelegger tusenvis av hjem i California og 500-års stormene som herjer nærmest månedlig er bare en forsmak på endringene som kommer. Hvis ikke milliarder av mennesker forandrer måten vi lever livene våre på, vil deler av jorden kunne bli nær ubeboelig så snart som i slutten av dette århundret. Fortsetter vi som nå vil matmangel, flyktningekatastrofer og andre kriser forandre verden slik vi kjenner den.

I denne internasjonale bestselgeren ser David Wallace-Wells på hva verdens klimaforskere, når de er helt ærlige, mener er fremtiden for planeten vår. Boken er også en påminnelse om alt vi faktisk kan gjøre, og om ansvaret vi har for at våre barn ikke skal sitte igjen med en ubrukelig klode.

"Anbefales på det sterkeste til både statsministeren og alle andre som vil vite mer om vår tids viktigste kampsak!" Terningkast 5, DAGBLADET

Forlag Stenersens forl.

ISBN13 9788272016899

EAN 9788272016899

Ja da, dommedag kommer i mårra. Men boken presenterer alt vi allerede har hørt, og gir ikke vyer i retning av løsninger på ting. Elefanten i rommet; befolkningsvekst, er alt for dårlig berørt.

• "Hvitekrist - om Olav Haraldsson og hans tid" av Tore Skeie
  • "Jeg lar deg gå" av Clare Mackintosh