Da jeg døde

kampen for et nytt liv

Pax 2012 Innbundet

Forfatteren ble rammet av hjerneblødning sommeren 2009. I denne boka forteller hun om sorgen, urettferdigheten, støtten fra familien, den personlige veksten, og veien tilbake til et godt liv.

Sommeren 2009 rammes Ane V. Håbjørg av hjerneblødning. Tobarnsmoren og arbeidsjernet hadde til da fått til alt hun prøvde på, hun hadde hatt pågangsmot og kapasitet til å møte alle de slag livet kunne gi - til livet ga henne slag. Nå, snart tre år etter, strever hun fortsatt med de enkleste praktiske oppgaver. Dette er hennes fortelling om sorgen over å ha mistet den hun var, om kampen for å komme tilbake, og om familien som har holdt sammen og holdt henne oppe - og som endelig begynner å frykte strengheten hennes igjen. Håbjørg skriver sårt, poetisk og rasende om livets urettferdighet, og om den personlige veksten hun så gjerne skulle vært foruten. Og sakte navigerer hun seg tilbake, eller videre, til et godt liv. Ane Håbjørg (f. 1967, fra Oslo) har tidligere vært journalist og redakssjonssjef i forlag. Nå er hun i ferd med å bygge seg opp et nytt yrkesliv, som skribent. Dette er hennes første bok

Forlag Pax

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Ane V. Håbjørg

Det er ganske nøyaktig 16 måneder siden noe gjorde en Ctrl- Alt -Del på meg. Fremdeles er jeg ikke ferdig rekonfigurert. Snakk om omstart.

• "Å reise seg etter en rystelse - gi håpet rom i denne tid" av Per Arne Dahl
  • "Virginia Woolf" av Hilde Hagerup