Career of evil

2016 Heftet

When a mysterious package is delivered to Robin Ellacott, she is horrified to discover that it contains a woman's severed leg.Her boss, private detective Cormoran Strike, is less surprised but no less alarmed. There are four people from his past who he thinks could be responsible - and Strike knows that any one of them is capable of sustained and unspeakable brutality.With the police focusing on the one suspect Strike is increasingly sure is not the perpetrator, he and Robin take matters into their own hands, and delve into the dark and twisted worlds of the other three men. But as more horrendous acts occur, time is running out for the two of them...A fiendishly clever mystery with unexpected twists around every corner, Career of Evil is also a gripping story of a man and a woman at a crossroads in their personal and professional lives. You will not be able to put this book down.

Omtalt sted London

Språk Engelsk

Jeg liker måten Galbraith skriver på, og at bøkene blir bare bedre og bedre. Igjen har Galbraith levert en gjennomført og avbalansert krim. En bok som passer perfekt inn i sin sjanger. Du finner mange av sjangerens klisjeer her, og handlingen er kanskje ikke spesielt nytenkende, men den er spennende. Ondskapens kall har mer blod og gørr i seg enn de to tidligere bøkene om Cormoran Strike, allikevel fant jeg det ikke for grusomt. En krimbok som absolutt anbefales. For full anmeldelse, se: edgeofaword: Ondskapens kall

Cormoran Strike altså. Love <3

leste den på engelsk.

Tredje bok om privatetterforsker Cormoran Strike og assistenten hans, Robin.
Robin mottar en pakke adressert til henne på kontoret til Strike. Inni ligger et avhogd kvinneben.
Strike vet om flere kjenninger fra fortiden som er troende til slike makabre handlinger.
Politiet velger å henge seg opp i en av dem, mens Strike heller mot en annen gjerningsmann. Dermed tar han og Robin saken i egne hender...

Muligens litt lang, derav terningkastet, men god underholdning.

skriv bildebeskrivelse her

2019 Reading Challenge 52 books 52 weeks

skriv bildebeskrivelse her

Noen bøker vi leser får oppfølgere og blir til triologier, kvartetter og serier. Har samlet mine favoritter her + noen jeg kunne tenke meg å lese :)

Spennende krim

• "Hvit død" av Robert Galbraith