Ondskapens kall

av (forfatter) og Heidi Grinde (oversetter).

Cappelen Damm 2016 E-bok

Ondskapens kall er tredje bok i den kritikerroste serien om privatdetektiv Cormoran Strike og assistenten hans Robin Ellacott.

En mystisk pakke blir levert til Robin Ellacott, som til sin skrekk oppdager at den inneholder benet til en død kvinne. Sjefen hennes, privatdetektiven Cormoran Strike, blir mer foruroliget enn overrasket. Han kan tenke seg i alt fire personer fra fortiden som kan være avsenderen - der alle fire er stand til særdeles grusomme handlinger.

Da politiet setter alt søkelyset på en mistenkt, som Strike blir mer og mer sikker på ikke er gjerningsmannen, bestemmer de seg for å ta saken i egne hender. Strike og Robin begir seg inn i den mørke og forskrudde verdenen de andre tre opererer i. Men det gjør de ikke uten risiko, og snart er de begge i livsfare.

ISBN13 9788202514983

EAN 9788202514983

Omtalt sted London

leste den på engelsk.

Tredje bok om privatetterforsker Cormoran Strike og assistenten hans, Robin.
Robin mottar en pakke adressert til henne på kontoret til Strike. Inni ligger et avhogd kvinneben.
Strike vet om flere kjenninger fra fortiden som er troende til slike makabre handlinger.
Politiet velger å henge seg opp i en av dem, mens Strike heller mot en annen gjerningsmann. Dermed tar han og Robin saken i egne hender...

Muligens litt lang, derav terningkastet, men god underholdning.

Jeg liker måten Galbraith skriver på, og at bøkene blir bare bedre og bedre. Igjen har Galbraith levert en gjennomført og avbalansert krim. En bok som passer perfekt inn i sin sjanger. Du finner mange av sjangerens klisjeer her, og handlingen er kanskje ikke spesielt nytenkende, men den er spennende. Ondskapens kall har mer blod og gørr i seg enn de to tidligere bøkene om Cormoran Strike, allikevel fant jeg det ikke for grusomt. En krimbok som absolutt anbefales. For full anmeldelse, se: edgeofaword: Ondskapens kall

Cormoran Strike altså. Love <3

skriv bildebeskrivelse her

2019 Reading Challenge 52 books 52 weeks

skriv bildebeskrivelse her

Noen bøker vi leser får oppfølgere og blir til triologier, kvartetter og serier. Har samlet mine favoritter her + noen jeg kunne tenke meg å lese :)

Hvilke bøker jeg ønsker meg i 2016

• "The silkworm" av Robert Galbraith