Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir et innsyn i hvordan normalitet og avvik blir skap i en flerkulturell pedagogisk situasjon, og forfatteren retter et kritisk blikk mot sakkyndige utredninger av minoritetselever. Hvordan håndteres etnisk mangfold i skolen? Hva er bakgrunnen for at det er så mange minoritetselever som får spesialundervisning? Hvordan blir elevene diagnostisert? Hvilke konsekvenser får dette for etnisk marginalisering i skolen? Spørsmålene studeres både i et historisk og flerkulturelt perspektiv. Har litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Boken gir et innsyn i hvordan normalitet og avvik blir skap i en flerkulturell pedagogisk situasjon, og forfatteren retter et kritisk blikk mot sakkyndige utredninger av minoritetselever. Hvordan håndteres etnisk mangfold i skolen? Hva er bakgrunnen for at det er så mange minoritetselever som får spesialundervisning? Hvordan blir elevene diagnostisert? Hvilke konsekvenser får dette for etnisk marginalisering i skolen? Spørsmålene studeres både i et historisk og flerkulturelt perspektiv. Har litteraturliste og register.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788215007090
EAN 9788215007090
Språk Bokmål
Sider 260
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket