Du vet, det ligger drøssevis av fraflyttede gårdsbruk rundt omkring. Steder folk bare har forsvunnet fra. Det fine er at nå kan andre bruke de samme stedene å forsvinne til.
I brystet ligger hjertet og holder rundt livene våre, på størrelse med en knyttetneve, en rød boksehanske i livslang kamp mot døden.
E-verket som ble attentat-etat og satte fart på kreft-
statistikken, & utløste smågnagerdød i dyrebutikk .
Hamsterne hadde ikke engang forlest seg på natursvermerier
og antimegakapital, heller ikke var de frustrerte diffuse
smertetanter som påførte legene unødige nakkesmerter..
Dyra bare døde i mistenkelig tempo, som ferskvare.
Utredning ja, det farlige ordet for helseverk og -budsjetter.
En prosess der levende plaget person skal resymeres ned til
A4 format og arkiveres, og så værsågod neste.
Leger som inntar så opposisjonelle holdninger som å forstå
pasienter, foreligger bare som løse rykter pasientvis, kanskje
er Vanitetsforeningen best informert? - 'Utredningskrampe'..
Det gis ikke rammebevilgninger til å høre på pasienter.
vi hadde helt maken sak da det ble 'oppdaget' at det kraftig
dødelige kvikksølvet ikke ble fromt nøytralt av å bli dyttet
inn i tanngropene (men tvertimot aktivert av elektromag. felt)
Et Storting kan reagere i løpet av en 15 år, men med nåværende
farenivå og prognoser vil tinget være sterilisert og likvidert
innen den fristen. Visse elektrosensitive foreninger skal nok
eksistere men kan savne faglig pondus, når den ikke heter Einar.
"Det fins mange leger som tenker selv i dette landet", mener
sakkyndige. Men kanskje likevel nokså varsomme med hva de vil
betro til hvem?
Den 'rasjonelle forvaltning' må tydelig pr. idag forutsette at
"kunden alltid er dum". Et drastisk holdningsomslag som kom
litt før siste århundreskifte, brått var det installert..
Før 1970 hadde folk tid til å snakke sammen, også i butikker.
Det var da 'momsen' ble innført, MVA (masse vanvittig avgift)
Den mest treffende helsestatistikken kan være den som hentes inn
fra naboer i oppgangen: Hva er hendt med folk etter at de nye
målerne kom inn? (Datoen notert i målerskapet.)
I mangel av flott måleutstyr for EMF-støy / elektrosmog, kan en
gammeldags batteriradio med mellom- eller kortbølge gi nyttig
første peiling i huset. Også enkle dusjradioer, ikke digitale.
Effektiv demo for å gi oppgangsnaboer en peiling, du påviser
enkelt el-skap og andre smogkilder i mørke..
de kan låte nifst stygt!
Som foreløpig knipetak kan en bruke skjermende telt / baldakiner
over sengeplasser. Gjerne alu-folie eller litt tettmasket metall-
netting, til en første utprøving - og teste med radioen.
Heldekke over et enkelt haiketelt med metallfolie? og testsove ..
Smartmålerne er alt kjent for å kunne fremkalle økt varhet for
mobil og wifi-rutere etc., som vi ev. regnet oss mindre plaget av
før. Ikke bare en staur til på lasset, men en solid telestolpe.
5G vil da addere seg som en yrkesmilitær rambukk.
/
refleksjoner i farten, på bedre dager leser en seg opp..
Praktisk førstehjelp her >
Allsidige tips, nedlastbare notater, utrustning mv. her >
«skjerming av soverom» >
Boken er svært interessant når det gjelder å forstå den stråletåka vi nå befinner oss i. Boken viser at det finnes forskning langt tilbake som har påvist biologisk effekt av mikrobølget stråling. Og vær obs på at norske myndigheter representert ved Statens strålevern ikke tar hensyn til biologisk virkning, bare oppvarmingskader, derfor er grenseverdiene satt altfor høye.
Boka kommer inn på det voldsomme menneskelige eksperimentet det er, å utplassere 5 G nå. Dette var også Dag O Hessen sitt poeng under presentasjonen av boken tidlig desember i år.
En viktig og interessant bok, bør bli en bok for miljøbevegelsen
Tingene vi omgir oss med. Noe av oss trekker inn i dem, blir værende. Og jeg tenker på alle tekstene og bildene vi legger igjen uten å tenke at det er det vi gjør, det slår meg at de minner om biologiske spor, etterlatt genmateriale som puslet sammen kan fortelle hvem vi er eller var; molekyliære avtrykk som lyser i mørket, digitale omriss av oss.
en You-snutt setter endel nyere funn i perspektiv, her >
Hvordan vil egyptergud Anubis kunne true dine interesser?
Dette trusel-bildet du vil føre opp..? Hvordan skal vi forstå det,
hvor objektivt må det forstås?
Det skal finnes fagfolk og institusjoner med omfattende general-
ansvar for å vurdere truselbilder, et sterkt aktuelt fag.
Hva tilslutning vil de fagmiljøene kunne gi deg?
Skal vi forstå hva 'trusel' er, må vi straks elementært skille
objektivt fra subjektivt. Eller også redeligst fra 'symptomatisk'.
ok ?
Hvis det overhodet eksisterer 'propaganda' i verden, forstått som
noe listig fiendtlig, må 'farlig trusel' bli daglig redskap i
det faget --
men neppe noe de vil se lønnsomt å presisere, vi derimot sitter
med den oppgaven. Vil du bidra til den ønskelige oppklaringen i
begrepene fra grunnen av?
Vebjørn Selbekk har skrevet en viktig bok der det handler om
antatt 'religiøst motivert' truselbilde, like til bombeterror,
mord og kvasi militær eller nær offisiell krig
(terrorisme med stats-ambisjoner).
Som nå erfarent terrormål har kristne Vebjørn
aktuell innsikt, og kontakt med yrkesbasert trusel-vurdering.
Disse fagmiljøenes primære, nær unike pasient er det livssyn
som bokstavlig korsfester oss som tror på den oppstandne Frelser.
Mest nærliggende skulle vi vel gjerne tro at dette 'bare'
dreier seg om samvittighetsløs, psykologisk listig
infiltrasjon under 'helt vanlige' krigsplaner -
fra krigsmakt som vet mer om menneskesinnet enn vi er blitt
innviet i..
der 'fanatisk galskap' helt nøkternt ønskes lagt under 'åk'
som ny våpenart i presist planlagt verdenskrig.
Å styre hardt psykisk pressede rekrutter er relativt lett,
men der kan true senskade-effekter. Om ikke livssyn, så kan
tydeligvis dødssyn symptomatisk endres..
Verdens hat og galskap blir egen fagretning i fredsforskning,
der ser vi ikke mye til det fanatisk krigende hat mot
'religiøst motiverte' destruktive styrker i verdensgeriljakrig.
Krigens mål er såpass saklig, de fromme må utryddes eller
legges i underkastelse.. her prioriteres. Plan og logikk..
men det må se ut til at krigen fungerer som en egen åndsmakt
med prioriteter og planlegging, noe verre enn helt 'naturlig'
friksjon søsken imellom?
Vel jeg har to rel. enkle oppgaver til alle som vil videre i
dette mysteriet.
1, vurder analyse og metoder hos de 'embetsansvarlige' for
truselvurderinger,
i det nære eller i større skala og helhet:
Kan de ha oversett noe, hvordan skal de følge sporet videre?
2, hvordan truer dødsguden Anubis meg ??
..eller en levende, oppstanden Frelser som har vunnet over
dødsmaktene og vil tilby meg evig liv, presis etter Skaperens
opprinnelige evige planer.
Er sistnevnte verre truende, forklar konflikten ?
Hjelpemiddel:
Ikke så truende bok om truselbildet, ved Vebjørn K S
relatert, en av mange bokmeldinger på R.Ibrahim “Sword and Scimitar”
" Frykt er ikke i kjærligheten,
men den fullkomne kjærligheten driver frykten ut.
For frykten har med straff å gjøre, og den som frykter,
er ikke blitt fullkommen i kjærligheten.
Vi elsker fordi han elsket oss først."
( 1.Joh brev 4 )
så du er på sporet der, frykten viker for sann kjærlighet!
"'Give me Harry Potter,' said Voldemort's voice, 'and none shall be harmed. Give me Harry Potter, and I shall leave the school untouched. Give me Harry Potter, and you will be rewarded.'"
As he climbs into the sidecar of Hagrid's motorbike and takes to the skies, leaving Privet Drive for the last time, Harry Potter knows that Lord Voldemort and the Death Eaters are not far behind. The protective charm that has kept Harry safe until now is broken, but he cannot keep hiding. The Dark Lord is breathing fear into everything Harry loves and to stop him Harry will have to find and destroy the remaining Horcruxes. The final battle must begin - Harry must stand and face his enemy...
Men Jesus ropte ut: «..
Jeg er kommet som lys til verden, for at den som tror på meg,
ikke skal bli i mørket.
Den som hører mine ord og ikke tar vare på dem, dømmer ikke jeg.
For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden.
Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer:
Det ord jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag.
For jeg har ikke talt ut fra meg selv,
men Faderen som har sendt meg, han har gitt meg befaling
om hva jeg skal si og tale.
Og jeg vet
at det han vil med sin befaling, er evig liv.
Det jeg taler, taler jeg slik Faderen har sagt meg.»
( Joh.ev 12:44..49 )
Å tro på at vi vil bli dømt i etterlivet, forandrer virkelig den måten vi lever livet på her og nå - og i mange tilfeller ikke på en positiv måte. Et slikt trossystem holder oss fast i frykten for hva som kommer til å skje med oss på den andre siden. I stedet for å gjøre det som er av det gode for kjærligheten og godheten i seg selv, kan vi lett komme til å handle med utgangspunkt i frykten for å bli straffet når vi dør. Og frykt er ikke kjærlighet.
Gud ga ham nok, og enda vil han ha alt. Slik er blekansiktet.
Her er min omtale av Kinderwhore. Linken fører til min bokblogg.
Firstenbergs verk om natur og bio-fiendtlig strålingståke mv.
har fått forsterket omtale hos oversetteren Einar Flydal,
samt videre diskutert her på berget .
Flere skadelige antennetårn o.l. bør være unødvendige for
tele-utbygging, da Vårt daglige internett likevel nå blir
bygd ut til overkapasitet via uskadelig optisk fibernett --
også helt inn i huset, med flere megabit/s enn dere kan
klare å svelge hjernelam underholdning i.
Lenge siden folk fikk røke på tog og buss, mange ble jo
alvorlig sjenert av slikt og sykere enn før.
Du trenger WiFi på bussen like hjertelig som du trenger
røkende medpassasjerer rundt deg?
Her forresten en rettfram vitneforklaring fra Tyssedal :
På vei ned fra fjellet, ved første hyttegrenda
setter Tinnitus'en, nervestøyen igang igjen! (video)
_
Flommen av mikrobølge teletårn kan rives, ikke nybygges -
til vern for trær, uerstattelige smådyr, fugleliv samt
opprettholdt menneskeliv :
'vi' begår teknokratisk selvmord, og fort er det gjort!
Skal vår gyldne dal bli brent til en Aschehoug ?
STOISK URO
Veltruffen titel, og en kan kjenne seg godt igjen i studentens
smule skeptiske utålmodighet med vekslende overbevis, under-
strekninger og strykninger.
Må alle tenkere snakke i hver sin egen kode, rent sitte på
hver sin planet --
som de endog plikter å konstruere, reparere, barrikadere..
før den er moden for det klassisk greske anskuelsesmarked ?
Men uten det delvis skuffende faget, stiller en altfor svakt i
å forstå tankegang og argument, våre egne ikke det minste unntatt.
Samtalen stopper altfor tidlig, hvis disputantene og lekeonklene
savner reelt grep -- på argumentbygning og tankeriktighet --
eller den blir selvkarikert -- enda lesere kan lære litt selvironi
av en god kronikør, ikke for kronisk ør.
vel, tankeekspeditørene kan ha sine ulike dialekter, og spørs om de
alle er like omhyggelige til å ekspedere langs hele den ønskelige
lengden og bredden av pakkedisken. Eller blir enige om hva som må
ligge i de øverste skuffene og deles ut først?
..ikke alle så (om)sorgsfulle som ekspeditør Tankens vän i Aniara,
kjent med den 'stoiske uro':
Han visar sorgset på en tankemängd
som kunnat rädda oss om den i tid
fått vara med i odlandet av anden
men som då ande inte var förhanden
i glömskans garderob blev undanhängd.
I en velfylt tenketank ( etter at skuffene ble for skuffende )
kan det tenkes flyte noen mapper, 'identitetsmapper' som danner
dokumentasjon for hvordan vi i heldige fall kan legitimere
at vi eier en egen identitet, sjeldent fenomen i den blanke hard-
disken universet,
som kom kelvinkald og informasjonsløs ved en feillevering ?
Står vi tenkelig oppført i det tankekartoteket, kan det hentes ut
grunnlag for hvordan og hvorfor vi kan være viktige for hverandre.
Er vi dokumentfaste søsken alle, og var tenkt å dele det vakre
beryllblå badeparadiset.. ?
"Ditt Nye Andelsbevis" - ikke la dem kodeknekke og hakkebøffe det?
(apropos til innledning av Tone bokmerke)
_
Her, en annen tankeekspeditør som ordner i ellers skuffende skuffer.
_
If one starts with the impersonal everything,
then the question (1) naturally has nothing to do with
even the possibility of an uncreated Personal
communicating to a created Personal ;
that - from the premise -- is nonsense.
Yet if one does begin with a non-personal everything,
there is a question that now really shouts:
Is not man-to-man communication equally nonsense ?
With this presupposition no one has discovered a way
to find meaning either in man's speaking to man
or in man's hearing, except through
an act of faith against his whole basic
presuppositional structure.
Worse yet, for those who hold this ..
the little men (I and the others) are not content to think
that they do not speak meaningfully;
and everything in experience convinces us that the others
hear truly, though not exhaustively.
By this time, is this not something like a Francis Bacon
painting?
One must scream -- but the whole situation is
a lostness and a damnation, including the scream.
Well now, in the light of this total confusion to which
the other presupposition
( the impersonal + time + chance ) leads us,
our presupposition of a personal beginning is worth
another very careful look.
If everything did begin with that uncreated Personal beginning,
then neither communication from created personal
to created personal, nor from the non-created Personal to the
created personal is unthinkable.
Nor is it even intrinsically unlikely.
The importance of all this is that most people today,
(including some who still call themselves evangelical,
who have given up the historical and biblical concept of
true revelation -- have not done so because of consideration
of detailed problems objectively approached, but because they
have accepted,
either in some analyzed fashion or blindly, the 'other set' of
presuppositions.
Often they have done this by means of injection, without
realizing what has happened to them.
..what would make them listen?
It is strange to communicate truly the concept
that one rejects the concept of a non-created Personal "being there"
when there is no way then
to know the how, why or what of communication
with my own kind.
The strangeness continues then to say that it is unreasonable
per se to consider the fact of the non-created Personal
being there, when that would explain
the how, why and what of the communication I do have with
my own kind!
_
( at Museo del Prado )
Vi synes at enkle ideer er svært attraktive. Vi nyter øyeblikkets innsikt, vi nyter å føle at vi virkelig forstår eller vet noe. Og det er lett å la seg rive med - fra en fascinerende enkel ide til en følelse av at denne ideen på en herlig måte forklarer en masse andre ting, eller er den fantastiske løsningen på alt. Verden blir enkel. Alle problemer har en enkelt årsak - som vi alltid må være helt for. Alt er enkelt. Det er bare ett lite problem. Vi misforstår verden fullstendig. Jeg kaller denne hangen til enkle årsaker og enkle løsninger for ensidighetsinstinktet.
Den enkle og vakre tanken med det frie markedet, for eksempel, kan føre til overforenklingen at alle problemer har en enkelt årsak - statlig innblanding - som vi alltid må være imot; og at løsningen på alle problemer er å slippe markedskreftene løs ved å senke skatter og avgifter og fjerne reguleringer, som vi alltid må være for. På den andre siden kan den enkle og vakre ideen om likhet føre til overforenklingen at alle problemer skyldes ulikhet, som vi alltid må være imot; og at løsningen på alle problemer er en omfordeling av ressurser, som vi alltid må være for.
Det er svært tidsbesparende å tenke på denne måten. Man kan ha meninger og svar uten å måtte lære seg noe om et problem fra grunnen av, og man kan fortsette å bruke hjernen til andre oppgaver. Men hvis du gjerne vil forstå verden, er ikke denne typen tankegang så hensiktsmessig. Hvis du alltid er for eller alltid er mot en bestemt ide, blir du blind for informasjon som ikke passer med din måte å se ting på. Det er vanligvis en dårlig tilnærming hvis du gjerne vil forstå virkeligheten.
Prøv heller hele tiden å lete etter svakheter ved yndlingsideene dine. Vær ydmyk når det gjelder omfanget av din egen ekspertise. Vær nysgjerrig på ny informasjon som ikke passer inn, og på informasjon fra andre områder. Og i stedet for bare å snakke med folk som er enige med deg, eller samle eksempler som stemmer med oppfatningene dine, bør du snakke med mennesker som motsier deg, som er uenige med deg, og som kommer med andre ideer som en mulighet til å forstå verden.
Fantastisk god roman som er skrevet med utgangspunkt i sagnet om søsterklokkene, kirkeklokkene som ble laget av bonden som mistet sine to sammenvokste tvillinger, og deres mor som døde i barsel. Det ble sagt at han puttet det meste av arvesølvet i legeringen, som gav kirkeklokkene sin spesielle klang. Mytting har her skrevet en mesterlig roman med utgangspunkt i sagnet, men historien i romanen er oppdiktet og ikke basert på noen reelle personer. Denne romanen har alt; både spenning, dramatikk, kjærlighet og tårevåte øyeblikk, i tillegg til historie om våre stavkirker. I boka følger vi Astrid Hekne på 1880 tallet mange generasjoner etter Heknessøstrenes død, som var opphavet til sagnet. Stavkirken i bygda er kald og gissen, og den nye presten i bygda planlegger å bygge ei ny kirke... Anbefales på det varmeste, en bok som passer godt å lese i jula, mens kirkeklokkene ringer...
Når man blir gammel, er velstand en erstatning for ungdom, og en ynkelig erstatning riktignok, men jeg er redd det er den beste man kan få. Vi må kjøre der hvor vi før gikk til fots; leve bedre og ligge mykere --- og gjør klokest i det også --- enn vi hadde råd til i de gode gamle dager som du snakker om. Men kunne de dagene komme tilbake --- [ ... ]. (Fra "Gammelt porselen").
Nye skor kan gje føtene gnagsår.
Det tyder ikkje naudsynlegvis
at dei var eit dårleg kjøp.
Gjer det vondt etter fyrste vandringa,
gje deg ut på ei andre.
Kjem du heim att med nye smerter,
legg i veg ein tridje gong.
Skorne formar seg etter føtene.
Føtene gjev etter for skorne.
Tærne bøyer seg,
skolane tøyer seg,
huda på hælane hardnar.
Tilhøvet mjuknar og blir jambyrdig –
Blir ei enkel, heilstøypt sanning
på veg ut i verda.