Den usynlige regnbuen

historien om elektrisiteten og livet

av (forfatter) og Einar Flydal (oversetter).

Z-forl. 2018 Innbundet

ARTHUR FIRSTENBERG har skrevet et skjelsettende verk i klasse med Rachel Carsons "Den tause våren" - boka som skapte den moderne miljøbevegelsen. Nå foreligger boka på norsk:
Her fortelles den spennende historien om hvordan elektrisiteten - i ledninger og i bakken, gjennom våre kropper og utfra alle slags sendere - ble utforsket og opphøyet til selve livets mest grunnleggende kraft. Men så gikk kunnskapen i glemselen, og vi tok den i bruk på måter som nå bidrar vesentlig til våre fremste sykdommer og truer det levende liv - mens vi fornekter problemet.
Boka spenner fra 1750-tallet til i dag, den gjenforteller lett og forståelig enorme mengder forskning, og den er innom en lang rekke tema fra influensa til tinnitus, smartmålere, radarer og 5G.
Utgivelsen er blitt til med støtte fra Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening.

"Leger som har pasienter med diffuse helseplager, og alle som er involvert i innføring av ny teknologi i større eller mindre skala basert på elektromagnetiske bølger, bør ha lest denne boken før de tar sine avgjørelser." Finn Levy, fhv. overlege, seksjon for miljø- og arbeidsmedisin, Oslo universitetssykehus/Ullevål

Forlag Z-forl.

Boken er svært interessant når det gjelder å forstå den stråletåka vi nå befinner oss i. Boken viser at det finnes forskning langt tilbake som har påvist biologisk effekt av mikrobølget stråling. Og vær obs på at norske myndigheter representert ved Statens strålevern ikke tar hensyn til biologisk virkning, bare oppvarmingskader, derfor er grenseverdiene satt altfor høye.
Boka kommer inn på det voldsomme menneskelige eksperimentet det er, å utplassere 5 G nå. Dette var også Dag O Hessen sitt poeng under presentasjonen av boken tidlig desember i år.
En viktig og interessant bok, bør bli en bok for miljøbevegelsen

'Elektron' - klassisk ord for rav.

Tordenvær og 'værsyke' relaterer til elektrisk uro i atmosfæren.

Strålingssyke og El-overfølsomhet kan være motsvarende, tyngre tilfelle --
opprettholdt mest av moderne mikrobølge-teknologi og
relaterte støyfelter:
skadeligere enn naturlig atmosfærisk uro, og øker nå eksponensielt.

Sivil forskning på 'elektromagnetisk hypersensitivitet' kom tidlig
på 1970-tallet, da kontorister fikk plager av dataskjermer. ( intro > )

Nå emeriterte forsvarstekn. eksperter røper at forsvars / angreps-maktene
drev utvikling av mikrobølge-strålingsvåpen siden 50-tallet.
Endog norsk industrisponset populærpresse ( videresitert her ) har
kjent til 'mikroveiv'-våpen , men kan ennå nøle litt med å omvurdere
risikobildet av velsignelser som stadig hissigere 'generasjoner' av
mobil-skravleverket, og smarte mikrogrill-steikende el-målere.

Ikke trygt å være smågnager i dyrebutikk, heller >

Meldte gavebok tar for seg det elektriske og elektromagnetiske fag
fra oldtid av, gjengir mye glemt tidlig forskning.
Opuset kommer som noe bekostet utgave, instruktive fargebilder etc

presentert hos norsk oversetter

Originalbokens hjemmeside?