Tro, håp og kjærlighet

Schibsted 2009 Innbundet

Boken inneholder sentrale tekster fra de tre bøkene Tro, Håp og Den store kjærligheten. Forfatteren ønsker å formidle at uten tro mister vi noe å orientere oss etter og at uten håp mister vi livets nødvendige horisont og uten kjærligheten dør vi. Har litteraturliste.

Uten tro mister vi noe å orientere oss etter. Uten håp mister vi livets horisont, og uten kjærlighet dør vi. Prest og forfatter Per Arne Dahl skriver utfordrende og aktuelt om troens, håpets og kjærlighetens kraft og muligheter. I boken tro, håp og kjærlighet er mye av Per Arne Dahls viktigste tankegods samlet, i en stor og flott praktutgave. Boken er basert på de tidligere utgivelsene Tro, Håp og Den store kjærligheten, men inneholder også nyskrevet materiale.

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2009

Det hender at pessimisten får rett, men optimisten har hatt det mye morsommere i mellomtiden.

Kjærlighetsbrev kan bare skrives med fjærpenn fra en såret fugl

• "Den evige ilden" av Ken Follett
  • "Tidevannets fyrste" av Pat Conroy
  • "Hva skal vi med stjerner nå? - en fortelling om kjærlighet, sorg og resten av vårt liv" av Espen Olafsen
  • "Kunsten å leve" av Jan Vincents Johannessen
  • "Skynd deg å elske - om å holde sammen når dagene mørkner" av Laila Lanes
  • "På grensen til evigheten" av Ken Follett
  • "Juvikfolket" av Olav Duun
  • "Den rutete kokeboken - basiskokebok med over 1500 oppskrifter for store og små husholdninger" av Ingrid Espelid Hovig
  • "Vinter over verden" av Ken Follett
  • "Kilden, eller Brevet om fiskeren Markus" av Gabriel Scott