Tider skal komme

Vigmostad Bjørke 2022 Innbundet

Gjenkjennelig om å finne meningen med livet. I løpet av noen få uker vendes Adas liv på hodet. Hun blir mor for første gang - og så dør mormor. Det er vanlig at gamle mennesker død, sier Anton, dette kommer til å gå helt fint, men Ada tviler. For mormor var ankeret i livet, leiligheten hennes en trygg havn, og nå må den tømmes. Ada utsetter det i det lengste, men etter å ha funnet de gamle albumene, begynner hun å grave seg ned i det som har vært, for å finne mening i det som er. Både i eget liv og i verden rundt henne, hvor en mann som Trump kan stille til presidentvalg.
«Klok bok om et liv som er over, om et liv som akkurat har begynt, og om hun som står i spennet mellom disse ytterlighetene.» Fartein Horgar, Adresseavisen

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2022

ISBN13 9788241957796

EAN 9788241957796

Jeg tenker av og til på besteforeldregenerasjonen, sier hun, alt de opplevde, alt de har gitt oss. Det store spranget fra fattigdom og trangboddhet til alt dette, sier hun. Det var de som beredte grunnen for oss. Det er ikke til å fatte. Fra null til hundre. De hadde ikke radio engang! Jeg lurer på om vi forstår, om vi er takknemlige nok.

• "Det siste fotografiet" av Thorvald Steen
  • "Eiketreet" av Sofia Lundberg